Tuesday, Oct 3, 2017

صفحه نخست » عاشورا در تورنتو، جنجال خیابانی ایرانیان، مداخله پلیس و بی نظمی در مرکز شهر

b25e2v25874ejj3_small.jpgخبرگزاری ایرانشهر- شاهدان عینی از جنجال خیابانی و مداخله پلیس سوار کانادا در جلوگیری از درگیری موافقان و مخالفان برپایی راهپیمایی نمایشی طرفداران رژیم اسلامی به مناسبت مراسم عزاداری برای امام سوم شیعیان در بخشی از خیابان یانگ در مرکز شهر تورنتو خبر مي‌دهند.

ویدئو‌های رسیده از مواجهه موافقان و مخالفان برگزاری راهپیمایی نمایشی عزاداری برای امام سوم شیعیان در تورنتو نشانگر جنجال گسترده و تنش‌های لفظی بالا بین موافقان و مخالفان رژیم اسلامی در محدوده میدان «مل لستمن» و مناطق اطراف آن است و بر اساس گفته شاهدان در تمامی طول برگزاری این مراسم، پلیس سواره کانادا حضور گسترده داشت. در این ویدئوها به وضوح می‌توان تعداد کثیر مخالفان رژیم اسلامی را دید و شعارهای «مرگ بر جمهوری اسلامی» آنان را شنید.

تعداد مخالفان معترض تجمع امروز، دست کم 2هزار نفر و تعداد شرکت کنندگان در دسته سینه زنی حدود 3هزار نفر تخمین زده شده است. در حالی که تورنتو بیش از 100 هزار شهروند ایرانی تبار دارد.

پیشتر ائتلافی از گروه‌های سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در کانادا در بیانیه‌ای از همه هوارادان آزادی عقیده و اندیشه، شهروندان کانادا و همه ایرانیان آزاد اندیش، خواسته بودند در مقابله با آنچه که آنها «هزینه کرد پول‌های اختلاس شده در ایران، برای تبلیغ رژیم جنایت‌کار جمهوری اسلامی ایران در کانادا» خوانده‌اند به این حرکت اعتراضی بپیوندند.

مراسم راهپیمایی نمایشی برای عزادری عاشورا در تورنتو را یک گروه اسلامگرای ایرانی به نام «دسته سینه زنی تورنتو» که از سال 2015 اعلام موجودیت کرده است هماهنگ و اداره می‌کند. این گروه مدعی است کلیه هزینه‌های لازم برای برپایی این مراسم را از محل کمک شهروندان مسلمان تامین می‌کند اما منتقدان آنها می‌گویند در پشت پرده این گروه رد پای مقامات امنیتی و اطلاعاتی رژیم اسلامی در ایران قابل رویت است. ادعایی که در غیاب روابط رسمی بین دولت‌های اوتاوا و تهران می‌تواند نمایانگر مداخله تهران در امور داخلی کانادا به بهانه مسائل مذهبی باشد.

بر اساس اعلام پلیس محلی، علی‌‌الرغم بروز تنش در موارد متعدد، پلیس از بازداشت اعضای هر دو طرف خودداری کرده و تنها به چند مورد تذکر به کسانی که از طناب‌های گذاشته شده توسط پلیس برای حفظ فاصله بین دو گروه عبور می کردند بسنده کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy