Thursday, Oct 5, 2017

صفحه نخست » فوربز: جاسوسان ایرانی کمپانی آمریکایی «دیلویت» را هک کردند

2v5gii52255cm4_small.jpgایران اینترنشنال - نشریه آمریکایی فوربز در شماره امروز خود پنجشنبه ۱۳ مهرماه می‌نویسد هکرهای ایرانی که از سوی سازمان‌های جاسوسی ایران هدایت می‌شوند کمپانی دیلویت (Deloitte)، یکی از چهار شرکت بزرگ حسابداری جهان را مورد حمله سایبری قرار داده‌اند.

در این گزارش آمده است: «درحالی که آمریکا در وحشت حملات سایبری روسیه از طریق صفحات فیس‌بوکی به سر می‌برد، دشمنان دیگر آن از طریق این شبکه اجتماعی توانسته‌اند به بزرگترین شرکت‌های تجاری آمریکا صدمه بزنند.

یک کارمند شرکت حسابداری دیلویت، که یکی از چهار شرکت بزرگ حسابداری دنیا است، قربانی یک حساب کاربری جعلی در روی فیس‌بوک شده است که گردانندگان آن از جاسوسان دولت ایران بوده‌اند.

Mia-Ash-Facebook-profile-photo.jpgتصویری از صفحه فیسبوک جعلی

حملات سایبری به سیستم‌های دیلویت اطلاعات نگه‌داری‌ شده این شرکت بر روی هاستینگ مایکروسافت Azure را دزدیده است.

جاسوسان اینترنتی دولت ایران با باز کردن یک حساب جعلی به نام MiaAsh بر روی فیس‌بوک که خود را یک دختر تخیّلی معرفی می‌کرده است به دزدی و سرقت اطلاعات محرمانه از قربانیان خود پرداخته‌اند. به گفته کارشناسان امنیت سایبری گردانندگان این حساب کاربری فیس‌بوک همان هکرهای معروف بهOil Rig هستند که در ماه ژوئیه ماهیت و وابستگی آنها به جمهوری اسلامی ایران برملا شده بود.

صفحه جعلی فیس‌بوک MiaAsh با عکس‌های واقعی و اطلاعات شخصی یک عکاس اهل رومانی به نام ' کریستینا ماتی' ساخته شده بود که به قول آلیسون ویکوف پژوهشگر امنیت سایبری در مؤسسه SecureWorks «یکی از پیچیده‌ترین کلاهبرداری‌های شخصیتی در میان شبکه‌های اجتماعی است» که او تاکنون دیده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy