Saturday, Oct 7, 2017

صفحه نخست » رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی در آمریکا

خبرگزاری ایرانشهر - آکادمی ورزش ایالات متحده در مراسمی ویژه به مناسبت پنجاهمین سالگرد تجلیل از غلامرضا تختی، از تندیس جهان پهلوان تختی که اثر یک هنرمند ساکن تهران است، در ایالت فلوریدا رونمایی کرد.

موزه هنرهای ورزشی آکادمی ورزش ایالات متحده به مناسبت پنجاهمین سالروز بزرگداشت غلامرضا تختی قهرمان المپیک کشتی آزاد ایران و یکی از پرآوازترین ورزشکاران ایران از تندیس او که به دست علیرضا خاقانی ساخته و توسط انجمن دوستی میان ساکنان آمریکای شمالی و ایران به این آکادمی هدیه شده بود، رونمایی کرد.
دکتر روسندیچ رییس موزه هنرهای ورزشی در این مراسم که با حضور بابک تختی تنها فرزند جهان پهلوان تختی، و گروهی از چهره‌های علمی و فرهنگی ایرانی‌آمریکایی برگزار می‌شد با یادآوری و مرور افتخارات غلامرضا تختی در طول زندگی حرفه‌ای خود از او به عنوان یک اسطوره و شخصیت تاثیرگذار جهانی یاد کرد که توانسته بر نسل‌های بعد از خود نیز تاثیرات عمیقی بر جای بگذارد.
2017ure.jpgبابک تختی نیز در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه تختی هیچ وقت متعلق به یک دوران خاص نبوده است در مورد تاثیرات تختی بر نسل‌های پس از خودش اشاره کرد و از اقدام موزه ورزش آمریکا در نصب و رونمایی از تندیس جهان پهلوان غلامرضا تختی قدردانی کرد.
این تندیس که نیم تنه این پهلوان ایرانی را به نمایش می گذارد نزدیک به 100 پوند (50 کیلو) وزن و یک یارد(کمتر از یک متر) ارتفاع دارد.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy