Monday, Oct 9, 2017

صفحه نخست » وزیر ارتباطات: نباید به اسم فعالیت‌های ضدانقلاب، محدودیت ایجاد کرد

6j2cd4uwj_small.jpgایران اینترنشنال - محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز دوشنبه ۱۷مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر فیلترینگ شبکه پیام رسان تلگرام گفت: نباید به دلیل وجود برخی کانال‌های ضدانقلاب با حرف‌های دروغ و کذب، بین وزارتخانه‌ها دعوا ایجاد کنیم و این دعوا به فضای رسانه‌ای کشیده شود.»

به گزارش ایلنا، آذری جهرمی افزود: «این مساله که یک کانال ضد انقلاب بیاید و در فضای مجازی حرف‌های ناروا بزند قطعا باید پیگیری شود، اما اگر بخواهیم به این دلیل تلگرام را فیلتر کنیم و مردم را ناراضی کنیم، حرف غلطی است.»

وی گفته فضای سیاسی کشور باز است و افزوده: «قطعا دولت، مخالف ضد انقلاب است همه مسئولین در برخورد با افراد ضد انقلاب همصدا هستند اما این به آن معنا نیست که در حوزه سیاسی محدودیت بی‌مورد وجود داشته باشد. اگر افرادی بخواهد به اسم فعالیت سیاسی به فعالیت‌های ضد انقلابی بپردازند ما موافق نیستیم اما دولت همچنان تاکید دارد که نباید برای عموم مردم به خصوص در حوزه فضای مجازی، محدودیت ایجاد شود.»

وزیر ارتباطات با اشاره به سخنان محمد جواد منتظری، دادستان کل کشور گفت: «من خوشحال هستم که دادستان کل کشور اعلام کرد که نباید به واسطه یک کانال ضد انقلاب، فضای مجازی را بست. این مساله نشان از سیگنال‌های مثبت در حوزه فضای مجازی کشور دارد.»


محمد جعفر منتظری روز گذشته در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از اعضای ناظر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: « تاکنون شکایتی از یکی از کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب مطرح نشده است. این کانال برای فعالیت‌های ضدانقلابی خود از بستر تلگرام استفاده می‌کند و به زودی تکلیف تلگرام را روشن می‌کنیم.»


به نظر می‌رسد که اشاره دادستان کل کشور به کانال تلگرامی آمدنیوز باشد که فعالیت خود را با شعار «آگاهی، مبارزه، دموکراسی» و «گردش آزاد اطلاعات» آغاز کرد و طی هفته‌های اخیر بارها واکنش مقام‌های مسوول در ایران را بدنبال داشته است.

وزیر ارتباطات گفته است: «ما باید ضد انقلاب را هدف قرار دهیم و با کسانی که این فضا را ناامن می‌کنند برخورد کنیم.»
آذری جهرمی با اشاره به تاکید دولت در بحث گردش آزاد اطلاعات گفت: «دولت و وزارت ارتباطات از گردش آزاد اطلاعات حمایت می‌کند، اما بر خطوط قرمز نیز پافشاری می‌کنیم. نباید به دلیل وجود برخی کانال‌های ضدانقلاب با حرف‌های دروغ و کذب، بین ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها دعوا ایجاد کنیم و این دعوا به فضای رسانه‌ای کشیده شود.»

  • فضای مجازی امروز نیازمند درمان اورژانسی است

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور روز دوشنبه ۱۷مهرماه با بیان اینکه فضای مجازی امروز نیازمند درمان اورژانسی است، گفت: «متاسفانه دولتمردان اورژانسی عمل نمی کنند در حالی که این امر شوخی بردار نیست.» وی تاکید کرده که فضای مجازی باید رصد شود تا کسانی که وارد این بزرگراه می‌شوند دچار مشکلات نشوند. منتظری گفت: «رهبری در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود فرمودند که فضای مجازی یک تهدید است و دو فرصت، لذا این فرصت موهبتی است که باید بهره‌برداری کرد، همانطور که می‌شود از فناوری‌های روز در جهت مطلوب استفاده کرد، جهت نامطلوب نیز دارد و برخی از این فضا سوء استفاده می‌کنند که آثار بدی دارد. اگر ما این فضا را مدیریت درست نکنیم مضراتی به همراه می آورد که خاستگاه و منشا آن فضای مجازی است.»


او گفت: «برخی مسئولین حرف نامربوطی در جامعه القا می‌کردند که قوه قضائیه به دنبال بستن فضای مجازی است، این نسبت، نسبت ناروا و دروغی است ما همان چیزی را می‌گوییم که هم عقل، هم شرع و هم رهبری می‌گوید که این فضا باید مدیریت شود.» دادستان کل کشور افزوده: «اگر مسئولین در زمینه فضای مجازی هم فکری و هم افزایی نکنند این موضوع دمار از جامعه در می‌آورد و اکثر کشورها فضای مجازی را در کشور خود مدیریت می کنند.»


بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مجازی در ایران فیلتر شده‌اند و دامنه این فیلترینگ هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد. حسن روحانی در مبارزات انتخاباتی خود وعده استفاده از فضای آزاد مجازی و شبکه‌‌‌های اجتماعی داد و در مواردی توانست در مقابل فشارهای قوه قضاییه برای مسدود شدن شبکه‌‌های اجتماعی ایستادگی کند. با این حال کاربران اینترنت و شبکه‌های مجازی هنوز با فیلترینگ گسترده و نگرانی از بازداشت مواجه هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy