Wednesday, Oct 11, 2017

صفحه نخست » حمله چند جوان به مسجد جواد الائمه تهران، خبرگزاری ایران: کار «ری استارت» است + فیلم

javadolaemeh.jpgبی بی سی ـ رئیس پلیس تهران از شناسایی و بازداشت کسانی خبر داده است که شیشه بانک‌ها را شکسته و ورودی مسجد جوادالائمه در شرق پایتخت ایران را به آتش کشیده بودند.

سرتیپ حسین رحیمی امروز چهارشنبه ۱۹ مهر (۱۱ اکتبر) در جمع خبرنگاران گفت که عده‌ای تحت تأثیر یک شبکه ماهواره‌ای دست به شکستن شیشه تعدادی بانک و آتش زدن ورودی مسجد جوادالائمه زده بودند که به گفته او شناسایی و بازداشت شده‌اند.
آقای رحیمی گفت: "برخورد پلیس با هتاکان به اعتقادات مردم قاطع و جدی خواهد بود. "

در ویدیویی که دیروز در فضای مجازی منتشر شد، جوانی با صورت پوشیده دیده می‌شد که ابتدا عبارت "ری استارت" را با اسپری در مقابل مسجد می‌نویسد و بعد مایعی آتشزا را به در ورودی آن می‌پاشد و آن را به آتش می‌کشد.

ری‌استارت نام برنامه‌ای صوتی-تصویری است که محمد حسینی، مجری پیشین تلویزیون ایران آن را اجرا و در فضای مجازی منتشر می‌کند.

آقای حسینی اخیرا از مخاطبان خود خواسته بود که با سنگ یا تفنگ ساچمه‌ای شیشه بانک‌ها، ادارات و خودروهای دولتی را بشکنند تا از این طریق نارضایتی خود را از حکومت نشان دهند.

او در کانال تلگرامی خود تصاویر متعددی از شهرهای مختلف ایران و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر منتشر کرده که هوادارانش را در حال شکستن شیشه ساختمان‌های متعلق به حکومت ایران نشان می‌دهد.

آقای حسینی نوشته است که مسجد جوادالائمه "از مراکز مهم لباس شخصی‌ها در شرق تهران" بوده است.

میزان، خبرگزاری قوه قضائیه ایران در گزارشی به حوادث اخیر پرداخته و آن را استفاده از بستر پیام‌رسان تلگرام برای ایجاد ناامنی در ایران توصیف کرده است.

در این گزارش به سخنان اخیر دادستان کل ایران اشاره شده است که گفته بود: "فضای مجازی نیاز به اقدام اورژانسی مسئولین دارد و اگر به صورت فوری و اورژانسی به درمان آن نپردازیم، ما را می‌کشد."

مقامات پلیس ایران چند روز پیش از بازداشت تعدادی جوان خبر داده بودند که با تیروکمان یا تفنگ بادی شیشه بانک‌ها را شکسته بودند.
پلیس اقدام آنها را "کودکانه" و تحت تأثیر فضای مجازی توصیف کرده و گفته بود که آنها را به زودی آزاد می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy