Thursday, Oct 12, 2017

صفحه نخست » احتمال شش سال حبس برای محمد رسول‌اف، کارگردان ایرانی

Mohammad_Rasoulof.jpgدویچه وله ـ شرکت فیلم‌سازی فرانسوی محمد رسول‌اف از احتمال به زندان افتادن این کارگردان به اتهام‌های امنیتی خبر داد. مقام‌های امنیتی ایران گذرنامه او را توقیف کرده‌اند. این شرکت از احتمال حبس بیش از شش سال برای وی خبر داده است.

شرکت فیلم‌سازی فرانسوی رسول‌اف از توقیف گذرنامه محمد رسول‌اف، کارگردان ایرانی، هنگام ورود به ایران خبر داد. این شرکت ابراز نگرانی کرده از اینکه ممکن است رسول‌اف را به اتهامات امنیتی تا شش سال زندانی کنند.

محمد رسول‌اف، کارگردان ایرانی که فیلم‌هایش به موفقیت‌های بین‌المللی دست پیدا کرده است، ممکن است در ایران به اتهام‌های امنیتی به بیش از شش سال حبس محکوم شود. نیروهای امنیتی گذرنامه این کارگردان را توقیف کرده‌اند.


به گزارش شرکت فیلم‌سازی فرانسوی‌ای. آر. پی سلکشن (ARP Selection)، رسول‌اف روز سوم مهر۱۳۹۶ پس از بازگشت از جشنواره تلیوراید در آمریکا توسط ماموران امنیتی در فرودگاه بازداشت شد و تحت بازجویی مفصلی قرار گرفت.


این شرکت فیلم‌سازی وابسته به رسول‌اف معتقد است که قرار است از این کارگردان ایرانی بازجویی‌های بیشتری در مورد اتهام‌های وارده به عمل آید که ممکن است در ادامه به صدور حکم حبس بالای شش سال برای او منجر شود.


پیش‌تر محمد رسول‌اف که به فیلمبرداری صحنه‌هایی از یک فیلم مستند در مورد اعتراضات پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸مشغول بود به همراه کلیه عوامل حاضر در محل فیلمبرداری بازداشت شده بود. او پس از محاکمه در آذر ماه سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش سال حبس محکوم شد. در دادگاه تجدید نظر، او از اتهام اقدام علیه امنیت ملی تبرئه شد و حکم زندان او به یک سال کاهش پیدا کرد.


رسول‌اف در سال ۱۳۹۰ با فیلم "به امید دیدار" در بخش "نوعی نگاه" جشنواره کن ودر سال ۱۳۹۲ با "دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند" در این جشنواره بین‌المللی شرکت کرده بود. در سال ۱۳۹۶ هم رسول‌اف با فیلم جدیدش "لرد" در کن حضور داشت.


قصه فیلم "لرد" درباره مردی است که در حالیکه در یک مزرعه پرورش ماهی قرمز در شمال ایران کار می‌کند خود را درگیر فسادی نهادینه می‌یابد که بین مقامات دولتی و بازرگانان رواج دارد. این فیلم برنده جایزه بخش "نوعی نگاه " در جشنواره فیلم کن شد که جایزه آن ۳۰ هزار یورو است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy