Wednesday, Oct 18, 2017

صفحه نخست » تجمع اعتراضی به حبس و حصر در واشنگتن دی سی

WDC.jpgروز یکشنبه ۱۵م اکتبر (۲۳ مهرماه) ده ها تن از ایرانیان در یکی از میادین اصلی شهر واشنگتن دی سی در اعتراض به برخورد با دگراندیشان و فعالین سیاسی و حقوق بشری و وضعیت بحرانی و نابسامان این زندانیان تجمع کردند. این تجمع با دعوت انجمن جمهوری خواهی برای ایران در واشنگتن(انجمن جمهوریخواهان واشنگتن دی سی‌)

و با عنوان "ایران، زندان بزرگ عقیده و بیان" برگزار شد. شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی، پلاکاردها و تصاویری از تعداد زیادی از زندانیان از گروه های مختلف سیاسی، کارگران، معلمان، دانشجویان، زنان تا ادیان و اقوام مختلف در زندان های ایران را فارغ از ارزشگذاری های سیاسی و مذهبی و بی طرفی نسبت به مواضع و دیدگاه های خاص آنها در دست داشتند. در این تجمع قطعنامه ای به زبان انگلیسی خوانده شد و سپس علی افشاری از اعضاء انجمن سخنرانی کوتاهی ایراد کرد.

photo_2017-10-18_00-55-51
photo_2017-10-18_00-55-52

در پایان این تجمع قطعنامه ای به زبان فارسی صادر شد که در بخشی از آن آمده است:

"در هفته های گذشته در نهایت تاسف و تاثر شاهد فوت یکی از زندانیان کارگری و پیشرفت بیماری مهلک آقای علیرضا رجایی بوده ایم که در زمان تحمل حبس از درمان بهنگام محروم شدند. این اتفاقات نگرانی جدی را بوجود می آورد که اراده هایی عامدانه با اخلال و سهل انگاری در مداوای زندانیان سیاسی و عقیدتی و پاسخگویی به نیاز های پزشکی، آنها را در مسیر مرگ تدریجی قرار می دهند. ازاینرو مقامات اجرایی زندان و قوه قضائیه باید پاسخگو بوده و هر چه سریعتر به وضعیت نابسامان درمانی زندانیان سیاسی و عقدیتی پایان دهند. نادیده گرفتن این مهم مسئولیت هر گونه واقعه ناخوشایند احتمالی را پیشاپیش متوجه آنها می کند و دیر و یا زود باید در محکمه ای صالح پاسخگو باشند."

در این قطعنامه همچنین ضمن انتقاد از دولت روحانی نسبت به "عملکرد ضعیف و غیر مسئولانه در خصوص تحقق حقوق ملت و گشایش های سیاسی" به دولت هشدار داده شده است که "در صورتی که این روند با تغییر مواجه نشود، فرجام کار سلب اعتماد عمومی در جامعه و قدرت گرفتن اقتدار گرایان خواهد بود"

موضوع دیگری که در بیانیه خوانده شده در جمع شرکت کنندگان در این تجمع به آن تاکید شد "تمرکز بر فعالیت های میدانی و روشنگری پژواک خواست زندانیان سیاسی و عقیدتی شده وبا فعالیت های هدفمند و موثر" بود که "خونی تازه در کالبد فرایند تحقق مطالبات و مبارزه با اقتدار گرایی و جباریت سیاسی جاری سازند. "

برگزارکنندگان همچنین آزادی "هر چه سریع تر قربانیان اختناق ولایی در ایران را بدون قید و شرط " و "وجود قوه قضائیه بی طرف" را برای آینده ایران خواستار شدند.

photo_2017-10-18_00-55-54

علی افشاری در سخنانش ، در جمع تجمع کنندگان، به وضعیت فاجعه بار زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران أشاره کرده و بر ضرورت گسترش و به تداوم اعتراضات میدانی تاکید کرد و آن ها را برای افشاگری در خصوص سرکوب ها و کاهش برخوردهای محدودکننده بر زندانیان و خانواده هایشان مهم دانست. او همچنین بیان داشت که اینگونه اعتراضات پیام همراهی و همدلی برای زندانیان سیاسی و عقیدتی از یکسو و برای فعالان و مردم در داخل ایران دعوت به تداوم فعالیت های اعتراضی عملی به همراه خواهد داشت.

در این مراسم فعالینی از دیگر شهرها از جمله مریلند، ویرجینیا و نیویورک نیز شرکت داشتند.

انجمن جمهوری خواهی برای ایران در واشنگتن(انجمن جمهوریخواهان واشنگتن دی سی‌) همچنین اعلام کرده است که این اعتراضات ادامه خواهد داشت و در دیگر نقاط آمریکا و اروپا برگزار خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy