Saturday, Oct 21, 2017

صفحه نخست » تیلرسون: آمریکا قصد تخریب روابط تجاری اروپا با ایران را ندارد

0507716C-97D7-4D35-869B-8F6001947EB7.jpegرکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن هیچ قصدی برای برهم زدن قرادادهای تجاری میان کشورهای ارویایی با ایران را ندارد.

رکس تیلرسون در مصاحبه‌ای با روزنامه وال استریت ژورنال امروز جمعه ۲۸ مهر گفته است: "پرزیدنت ترامپ در مورد سیاست جدید واشنگتن در مورد ایران به روشنی گفته است که آمریکا هیچ قصدی برای جلوگیری یا بر هم زدن قراردادهای تجاری میان اروپاییان با ایران ندارد. ترامپ گفته است از نظر ما هیچ مانعی برای این معاملات وجود ندارد. شما آقایان هر کاری که دلتان می‌خواهد انجام دهید."

تیلرسون در پاسخ به پرسشی در مورد تهدیدات ترامپ به ' لغو کامل برجام' و پیامدهای آن گفته است: "ما در عرض شش ماه گذشته با رهبران اروپا در این مورد در حال گفتگو بوده‌ایم. این موضوع در همین رابطه مورد بحث میان ما و اروپاییان قرار داشته است. این به‌این معنا نیست که آنها (اروپاییان) با نظرات ما موافق هستند. اما اکنون که سیاست کلی ما در مورد ایران اعلام شده است روند این گفتگوها در این مورد مشخص‌تر شده است."

به نوشته وال استریت ژورنال، حجم معاملات تجاری میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار بوده است. با این حال هنوز اکثر بانک‌های بزرگ و معتبر اروپایی از بیم تحریم‌های چدید علیه ایران و یا از دست دادن فعالیت خود در آمریکا و یا مشمول پرداخت جریمه شدن، از دادن وام به تجار و باز کردن حساب‌های نقل و انتقالی برای ایران خودداری می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy