Wednesday, Nov 1, 2017

صفحه نخست » کشته‌شدن ۲۰۰ نفر در پی آزمایش هسته‌ای در کره شمالی

0v762v5b_small.jpgدویچه وله - گزارش یک شبکه تلویزیونی در ژاپن حاکی از آن است که آزمایش بمب هیدروژنی در کره شمالی باعث ریزش یک تونل و کشته‌شدن ۲۰۰ نفر شده است. این خبر تاکنون به‌طور رسمی تایید یا تکذیب نشده است.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی "آساهی" ژاپن، در پی آزمایش هسته‌ای اخیر در کره شمالی، حوالی دهم سپتامبر (۱۹ شهریور) در محوطه آزمایشگاهی "پونگی ری" تونلی ریزش کرده و باعث مرگ ۱۰۰ نفر شده است. ریزش دوم تونل هنگام عملیات نجات افرادی که در تونل گرفتار شده بودند رخ داده و در پی آن دست‌کم ۱۰۰ تن از امدادگران مدفون شده‌اند.

این خبر تاکنون به‌طور رسمی تایید یا تکذیب نشده است.

کارشناسان گفته بودند که ارتعاشات ناشی از رشته‌ای انفجارهای قدرتمند زمین‌های اطراف این محوطه آزمایشگاهی را ناپایدار کرده‌اند.

ششمین و تا کنون شدیدترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سوم سپتامبرسال جاری (۲۰۱۷) صورت گرفت و موجی از واکنش‌های بین‌المللی را برانگیخت. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در آن زمان مدعی شد که کشورش کلاهک هیدروژنی قابل حمل با موشک‌های قاره‌پیما تولید کرده است.

سه هفته بعد از این آزمایش زلزله‌ای به شدت ۴/ ۳ ریشتر مناطقی از کره شمالی را به لرزه در آورد. مرکز زلزله‌نگاری چین احتمال داد که این سانحه پیامد یک انفجار بوده است.

واکنش‌ها به آزمایش‌های کره شمالی

کره شمالی بارها به آزمایش هسته‌ای و موشکی دست زده و با واکنش تند جامعه جهانی روبرو شده است. در ماه‌های اخیر حتی دو موشک آزمایشی این کشور وارد حریم هوایی ژاپن شدند.

ژاپن قصد دارد برای جلوگیری از حمله‌های موشکی احتمالی از جانب کره شمالی، پدافند موشکی خود را تقویت کند.

قرار است که روز یکشنبه (۵ نوامبر/ ۱۳ آبان) دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده برای تبادل نظر با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به توکیو سفر کند.

آبه در این رابطه پیش‌تر با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت‌وگو کرده بود. آنها سپس جامعه جهانی را به تشدید فشار بر پیونگ یانگ دعوت کردند. دو سیاستمدار معتقدند که تنها از این طریق می‌توان کره شمالی را واداشت، به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود پایان دهد.

در ماه‌های اخیر تنش میان ایالات متحده و کره شمالی نیز پیوسته شدت یافته است. رئیس جمهوری آمریکا بارها کره شمالی را به اقدام نظامی تهدید کرده است. ترامپ در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر گفت، اگر رهبری کره شمالی سر سازش نداشته باشد، آمریکا این کشور را "نابود خواهد کرد".

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy