Thursday, Nov 2, 2017

صفحه نخست » پشت صحنه رفتار عجیب صدا و سیما با پخش فوتبال

01150b_small.jpgدرگیری سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با صداوسیما بر سر حق‌ پخش همچنان ادامه دارد تا جایی که در پخش مستقیم دیدار تیم‌های استقلال و نفت شاهد رفتار عجیبی از سوی صدا و سیما بودیم و این دیدار به گونه‌ای فیلمبرداری شد که تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین در تصاویر قابل مشاهده نباشد.

روزنامه ایران - مسئولان تبلیغات ورزشگاه آزادی پس از گذشت دقایقی از این دیدار و متوجه شدن رفتار سازمان صدا و سیما به توضیح این اتفاق پرداختند و روی تابلوهای تبلیغاتی با نوشتن جمله «به علت تصویربرداری غیراستاندارد صدا و سیما از مردم شریف عذرخواهی می‌نماییم» نسبت به رفتار صدا و سیما اعتراض کردند. این اتفاق نشان می‌دهد که اختلاف صدا و سیما با فوتبال وارد فاز جدیدی شده است.

محمود اسلامیان، مشاور رئیس فدراسیون و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص این موضوع به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «موضوع حق پخش در تمامی کشورها وجود دارد و مثلاً در کشور عربستان 100 میلیون دلار در یک سال بابت پخش مسابقات به فدراسیون فوتبال این کشور تعلق می‌گیرد و ما شاهد پرداخت چنین مبالغی در کشورهای همسایه خودمان هستیم اما این اتفاق در کشور ما رخ نمی‌دهد که این موضوع هم قابل بحث است.»

187182_397.jpgاو می‌افزاید: «نباید فراموش کنیم که این موضوع ملی است و یک باشگاه برای هزینه کردن نیازمند درآمد است؛ درآمدی که 70 درصد آن از طریق حق پخش تأمین می‌شود اما متأسفانه اختلافات موجود نه تنها بین فوتبال و صدا و سیما برطرف نمی‌شود بلکه روز به روز در حال بدتر شدن است که مقصر این اتفاقات تنها صدا و سیما نیست و تنها مقصر این موضوع را رسانه ملی نمی‌دانیم.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بیان می‌کند: «قرار است باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند و وزارت ورزش بارها در مورد این موضوع صحبت می‌کند اما این موضوع به تنهایی برای رفع مشکلات اقتصادی کارساز نخواهد بود. ما باید این سؤال را از خودمان بپرسیم زمانی که درآمدی از حق پخش نباشد بخش خصوصی چگونه می‌تواند از پس هزینه‌های باشگاه برآید؟ اتفاقی که برای باشگاه‌های دیگر افتاد و این باشگاه‌های خصوصی بدون این درآمد نتوانستند دوام بیاورند و از مدیریت در فوتبال فراری شدند.»

اسلامیان می‌گوید: «مشکلات حق پخش جدیداً به ابرچالش فوتبال ایران تبدیل شده و می‌بینیم که روز به روز این مسأله نه تنها مرتفع نمی‌شود بلکه در حال بدتر شدن است. این مشکل بحران بزرگ ملی است و هم صدا و سیما باید پرداخت حق پخش را بپذیرد و هم دولت و نمایندگان مجلس باید یک راه حلی برای حل این چالش بزرگ پیدا کند که نه صدا و سیما متضرر شود و نه فوتبال باشگاهی و ملی ایران.»

او در ادامه زنگ خطر را هم به صدا در‌می‌آورد: «حال فوتبال روز به روز بدتر خواهد شد و همه باید تلاش کنیم تا این اختلافات حادتر نشود. هر روز صحبت‌هایی درخصوص حل این موضوع به گوش می‌رسد در حالی که حل آن تنها در حد حرف است و باید وزیر ورزش موضوع حق پخش را در لایحه‌ای به مجلس ارائه و در آنجا مطرح و به صورت قانونی به این موضوع رسیدگی شود.»

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بیان می‌کند: «ما باید برای حل این موضوع از کنفدراسیون فوتبال آسیا کمک بگیریم و براساس الگوی کشورهای دیگر این موضوع را در کشور خودمان به صورت قانونی اجرا کنیم. باید اطلاعات میدانی را از دنیا جمع آوری کنیم و بدانیم که این موضوع تنها با مذاکره صداوسیما و فدراسیون فوتبال قابل حل نیست. ما برای توسعه فوتبال نیازمند حل این معضل اقتصادی هستیم.»

اسلامیان با اشاره به این موضوع که حرکت جدید صدا و سیما با نشان ندادن تبلیغات محیطی باعث سقوط فوتبال ایران می‌شود، می‌گوید: «ما به نسبت کشورهای همسایه سرمایه عظیمی به نام هوادار در اختیار داریم و نباید علاقه مندی مردم را با این اختلافات از فوتبال بگیریم و آنها را دلزده کنیم. کی‌روش، سرمربی فوتبال ایران به موضوع جالبی اشاره می‌کند و می‌گوید: «اگر قلب و مغز فوتبال هماهنگ شود، اتفاق بزرگی رخ می‌دهد» منظور او از مغز همان مدیریت است و او مردم و طرفداران فوتبال را قلب فوتبال می‌داند. حقیقتاً همین گونه است و فوتبال ما می‌تواند در مسابقات مختلف به جایگاه بالایی دست یابد در صورتی که مشکلات اینچنینی برطرف شود.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy