Tuesday, Nov 7, 2017

صفحه نخست » واکنش‌های داخلی و خارجی به تیتر روزنامه کیهان شریعتمداری

moushak_Keyhan.jpgایلنا ـ ادعای یک روزنامه اصولگرا مبنی بر اینکه هدف بعدی موشک‌های انصارالله یمن پس از ریاض شهر دبی در امارات است با واکنش‌های داخلی و خارجی همراه بود.

به گزارش ایلنا، «مرتضی صفاری» نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به تیتر کیهان گفت: دوستانی که تلاش می‌کنند آدرس‌های غلط بدهند، در راستای منافع ملی کشور عمل نمی‌کنند.

وی گفت: این موضوع به ما ارتباطی ندارد که انصارالله یمن چه اهدافی در سر دارد و این بحثی است دوجانبه میان یمن با عربستان و امارات.

صفاری تصریح کرد: نمی‌دانیم انصارالله چه هدفی در سر دارد و هدف بعدی آنها چیست. طراحی برنامه‌های انصارالله برعهده ما نیست و بعید می‌دانیم این تحلیل درست باشد البته این نکته را نباید فراموش کرد که امارات هم شریک عربستان سعودی در حمله به یمن هست و اگر این اتفاق رخ دهد هم خیلی خارج از ذهن نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: این بحث مربوط به مردم یمن است که چگونه با دشمنان بیرونی خود مقابله کنند. آنها هستند که تصمیم می‌گیرند به کجا حمله کنند یا نکنند.

وی یادآور شد: ما می‌توانیم تحلیل داشته باشیم که چون امارات در ائتلاف جنگ علیه عربستان حضور داشت این انتظار را باید داشته باشد که شاید هدف حملات موشکی انصارالله نیز قرار بگیرد.

وی گفت: وقتی انصارالله موشک بالستیک به سمت عربستان شلیک می‌کنند، نشان‌دهنده این است که توان نظامی آنها افزایش پیدا کرده است و از سوی دیگر شاهد هستیم که عربستان درون خودش دچار بحران شده است و به همین خاطر انصارالله از این فرصت استفاده کرد و فرودگاه ریاض را هدف قرار دهد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ایران هم درباره تیتر کیهان گفت: این یک تخلف آشکار رسانه‌ای است و برخوردهای قانونی در حال پیگیری است. هیچ چیزی برای ما مهم‌تر از منافع ملی نیست، در برخی از موارد افراد تمایل دارند نظرات شخصی خود را در انتخاب تیتر به عنوان منافع نظام مطرح کنند.

نوبخت ادامه داد: نباید بگذاریم رفتارها منافع ملی ما را مورد تهدید قرار دهد و اگر چنین اتفاقی بیفتد برخورد خواهد شد.

واکنش رسانه‌های خارجی به تیتر کیهان

در همین حال خبرگزاری رودا وابسته به اقلیم کردستان عراق نیز به این خبر واکنش نشان داد و با انتخاب تیتر «روزنامه ایرانی ادعا کرد که هدف بعدی موشک‌های یمنی ممکن است دبی باشد» نوشت: یک روزنامه ایرانی تیتر جنجالی را برای شماره روز دوشنبه خود انتخاب کرد و حدس زد که هدف بعدی موشک‌های انصارالله یمن شهر دبی در امارات خواهد بود. انصارالله اخیرا یک موشک بالستیک به فرودگاه ریاض شلیک کرده بود.

این رسانه در ادامه نوشت: سردبیری کیهان در ادامه این خبر خود نوشت که هیچ منطقه‌ای در عربستان سعودی خارج از محدوده موشک‌های نیروهای حوثی که اکنون کنترل صنعا پایتخت یمن را برعهده دارند نیست.

پایگاه خبری المانیتور نیز در این‌باره گزارش داد: در حالی که «محمدعلی جعفری» فرمانده سپاه ایران هرگونه دخالت این کشور در این حمله موشکی را تکذیب کرده است، روزنامه محافظه‌کار کیهان تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: «شلیک موشک انصارالله به ریاض هدف بعدی، دوبی». در این گزارش آمده است که شاهزادگان سعودی که در حال حاضر بر سر ثروت ملت در حال مناقشه هستند، دیگر روی صلح و آرامش را در کاخ‌های خود نخواهند دید و رهبران امارات متحده عربی هم متوجه شده‌اند که بعد از این نوبت آنهاست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy