Wednesday, Nov 8, 2017

صفحه نخست » ‎امام زمانی ها در راه قدس: لشکر ۳۱۳ بازوی جدید سپاه در سوریه عضوگیری می‌کند

کیهان لندن

- دفتر سپاه پاسداران در شهر ازرع سوریه اقدام به جذب نیروهای شیعه کرده است.
- گفته می‌شود آموزش عقیدتی و نظامی بعضی از این نیروها تمام شده و برای آنها کارت شناسایی نیز صادر شده و حقوق هم می‌گیرند.

«لشکر ۳۱۳» عنوان واحدی است که بازوی نظامی رژیم ایران در سوریه خواهد بود و از میان جوانان عرب‌زبان سوریه که حامی بشار اسد هستند برای عضویت گزینش می‎کند.

gardanIZS1.jpg

یکی از اعضای گردان ابوحارث با آرم رافضی ۳۱۳

یش از شش سال حضور نیروهای سپاه قدس در سوریه تحت عنوان «مدافعان حرم» به جمهوری اسلامی ایران این فرصت را داده تا با شناخت مناسبی که از جغرافیای سوریه و بافت قومی و مذهبی آن در مناطق مختلف به دست آورده زمینه‌‏های تشکیل یک بازوی نظامی توانمند و «ثابت» را ایجاد کند تا همان وظایفی را که حشدالشعبی در عراق پیگیری می‎کند، در سوریه نیز به یک یگان نظامی تحت کنترل رژیم تهران سپرده شود.

لشکر ۳۱۳، پیش از اینها واحدی به نام «گردان ۳۱۳ ابوحارث» (به عربی: فوج أبو الحارث ۳۱۳) بود. این گردان که همه اعضای آنها شیعه علوی هستند به صورت کلاسیک آموزش ندیده‌اند بلکه متخصص در نبردهای چریکی‌ هستند و برای نبردهای غافلگیرانه «تک و پاتک» آموزش‎های واکنش سریع دیده‎اند.

gardanIZS2.jpg

اعضای این شاخه سپاه تحت آموزش‌های مهدویت و باورهای آخرالزمانی قرار می‎گیرند

«۳۱۳» شماره‌‏ای است که ریشه در باورهای شیعی ۱۲ امامی دارد. طبق روایات و متون شیعه شمار یاران امام دوازدهم شیعیان (مهدی غایب) ۳۱۳ نفر است که پس از ظهور او در رکاب مهدی می‎جنگند و دنیا را پُر از عدل و داد می‎کنند.

در ایران، سپاه پاسداران واحدی با عنوان «گردان ۳۱۳ بیت‎المقدس» دارد که زیرمجموعه سپاه همدان است و مقر آن در شهرستانی به نام «بهار» است. این شهرستان در ۸ کیلومتری شمال غربی همدان و در مسیر راه اصلی همدان- لالجین- کبودر آهنگ واقع شده است.

اعضای این واحد سپاه به طور مستقیم در کنار نیروهای ارتش بشار اسد در سوریه می‎جنگند و ده‎ها عملیات مشترک در نقاط مختلف این کشور انجام داده‎اند.

بهمن سال ۱۳۹۴ مرتضی ترابی، فرمانده این گردان در عملیات آزادسازی نبل و الزهراء در سوریه کشته شد و فروردین سال ۱۳۹۵ جواد قره گزلو، به جانشینی او منصوب گشت.

به گزارش کیهان لندن، همچنین گفته می‌شود که از اواسط مهرماه عضوگیری این لشکر در شهرستان «ازرع» در ۸۴ کیلومتری جنوب دمشق در مسیر درعا انجام می‌شود که فقط دو تا سه ساعت با بلندی‎های جولان در مرز اسراییل فاصله دارد. شهرت مردم این شهر، یهودی‌ستیز بودن آنهاست و سپاه پاسداران در این منطقه دفتر جذب نیرو تاسیس کرده و مدتی است آموزش‎های عقیدیتی- سیاسی آنها را آغاز کرده است.

gardanIZS3.jpg

اعضای ابوحارث در جاده ریف اطراف دمشق

در بین همین نیروها، گروهی هستند که از نظر مذهبی و فکری به هسته‌‏ی خودی‎تر این یگان نظامی نزدیک‌‏ترند که روی لباس آنها علامت «رافضی ۳۱۳» نصب شده است.

مقامات مربوطه‌ی ایران حدود ۲۵۰ نفر را در یک ماه گذشته به عضویت این یگان درآورده‌اند و برای بعضی از آنها که آموزش‎های تکمیلی دیده‎اند کارت شناسایی صادر شده و حقوق نیز دریافت می‎کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy