Tuesday, Nov 14, 2017

صفحه نخست » واکنش هنرمندان به زلزله کرمانشاه

بی‌قول‌وقرار زندگی تمام می‌شود


zelzeleh_Kermanshah.jpgشرق ـ زلزله شامگاه یکشنبه، ۲۱ آبان، با واکنش هنرمندان کشور عزیزمان، ایران، مواجه شد و همه آنها خود را در این اندوه سنگین که برخی از هم‌وطنانمان در استان کرمانشاه داغدار شده‌اند، شریک دانسته و برای آرامش بازماندگان تسلیت گفته‌اند. شهرام ناظری روز دوشنبه در نشست خبری رونمایی آلبوم «عاشق کیست» ضمن ادای احترام به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، در سخنانی گفت: «من دیشب به‌شدت دلگیر بودم از واقعه ناگواری که در منطقه کرد اتفاق افتاد. در این میان به خانواده خودم و به قول کردها «باوانم» فکر کردم. چقدر عجیب است که باری دیگر سرنوشت قومی مثل قوم اصیل، شریف، نجیب و سلحشور کرد را در اندوه فرو برد. او ادامه داد: قوم کرد قومی است که هنوز آداب و رسوم اصلی ایرانی‌اش را حفظ کرده و این قوم جزء استثنا‌هاست. البته که همه قوم‌های کشورم عزیز هستند اما قوم کرد همیشه پیشمرگ و جان‌فدا بوده. کرد قومی است که با این مشخصاتی که به آنها اشاره کردم باز هم با مشکلات بسیاری مواجهه بوده است؛ چرا این اتفاقات باید برای کردها بیفتد؟». ناظری با اشاره به رشادت کردها گفت: «همه نوع مرگ‌هایی برای کردها اتفاق افتاده است؛ مرگ با گلوله، مرگ دسته‌جمعی و... اما آنها همیشه در مقابل همه‌چیز سینه سپر کرده‌اند. در مقابل مصیبت‌ها، بمباران‌های شیمیایی و حالا این بار بلای آسمانی هم بر آنها نازل شده است. قبل از برگزاری این مراسم به من اعلام کردند این مراسم را لغو کنیم اما این امکان وجود نداشت. شاید میان همه خبرهای تلخ این خبر و این مراسم بتواند آرام‌بخش و دلگرم‌کننده باشد». او پس از این صحبت‌ها چند لحظه‌ای سکوت اعلام کرد و به بیان توضیحاتی درخصوص آلبوم عاشق کیست پرداخت.

همچنین کیهان کلهر نوازنده کُرد چیره‌دست در صفحه اینستاگرام خود، عکسی را منتشر کرده که در متن آن آمده: «ضمن دعا به درگاه خداوند متعال برای شفای عاجل مصدومان حادثه زلزله شب گذشته، درگذشت جمعی از هم‌وطنان عزیزمان را به ملت ایران به‌ویژه مردم استان کرمانشاه تسلیت عرض می‌کنیم». این هنرمند، زاده اسلام‌آباد غرب، از شهرهای استان کرمانشاه است.
الهام پاوه‌نژاد، سعید آقــاخانـــی، کــــوروش سلیمانی، روشنک عجمیان، فرزاد فـرزین، سامــان احتشامی، محمد علیزاده، محمد معتمدی، هانا کامکار، علی لهراسبی، بهنوش طباطبایی، علی عبدالمــالکی، محــسن چاوشی، سالار عقیلی، حــجــت اشـــرف‌زاده، مهناز افشار، روزبه حسینی‌کارگر، پوران درخشنده، منصور لشگری‌قوچانی، محمدرضا گلزار، مهدی سلطانی‌سروستانی، امیر آقایی، ایرج نوذری، حامد همایون، هومن حاج‌عبداللهی، ماهایا پطروسیان، مرجانه گلچین، شهره لرستانی، بیژن بنفشه‌خواه، شهره سلطانی، نسرین مقانلو، آتیلا پسیانی و کامبیز دیرباز ازجمله هنرمندانی هستند که با انتشار پیام‌های تسلیت در صفحات اجتماعی خود به این حادثه واکنش نشان دادند و خواستار کمک به حادثه‌دیدگان شدند.
مهناز افشار: «حالم داغون‌تر از این حرفاست که بخوام و بتونم صرف یک عرف تسلیت بگم و همدردی کنم. این دیگه چه بلایی بود که بر سرمون نازل شد. همه این خبرا و عکسا آوار شد سرم».
هدیه تهرانی: «ته سلیه‌ت به هه موو خه لکی کورد. هاو ده ردی ئیوه‌م... تسلیت به هم‌وطنان و جهان».
پوران درخشنده: تسلیت، تسلیت، به ایرانم، به مردم دیارم، به عزیزانم در غرب کشور، کرمانشاه، قصرشیرین، سر پل ذهاب، ایلام و به همه آسیب‌دیدگان در این زلزله.
بیژن بنفشه‌خواه: زلزله هفت‌ریشتری در غرب ایران و شمال عراق، برای زلزله‌زد‌ه‌ها دعا کنیم.
نرگس آبیار: اوضاع وخیم‌تر از آن است که فکر می‌کردیم. هم‌وطنان ما احتیاج به کمک دارند. غم سنگینی است. امیدوارم همگی صبورانه در کنارشان باشیم و با کمک و همدلی این بحران را قابل‌تحمل‌ کنیم.
صابر ابر: برای مردم کشورم و غم ازدست‌دادنشان، چقدر کوتاه است و بی‌قول‌وقرار زندگی تمام می‌شود وقتی قرار نبود.
رامبد جوان: آرزوی سلامتی دارم برای همه هم‌وطنان عزیزم، کامنت بذارید و بگید در شهر شما زلزله به چه صورت بود.
کامبیز دیرباز: شما حقتان نبود خداوکیلی، نوبتی اگر بود نوبت شما نبود. شما در زمان جنگ ایران و عراق خیلی عذاب کشیدید و این مصیبت بزرگ حق شما نبود. خدایا به همه هم‌وطنان صبر بده تسلیت به ایران...
نسرین مقانلو: تسلیت به همه مردم ایران خصوصا مناطق کردنشین غرب کشورم.
پریناز ایزدیار: هم‌وطن تسلیت.
حمید فرخ نژاد: تسلیت!
سعید آقاخانی: ایرانم تسلیت.
نیکی کریمی: تسلیت.
محسن چاووشی: آبادی‌ها ویران شد.
محمدرضا گلزار: تسلیت به هم‌وطنان عزیزم.
حامد همایون: متأسفانه اخبار غمبار و بدی از غرب ایران به گوش میرسه، جمعی از هم‌وطنانمون رو براثر زلزله از دست دادیم و عده بسیاری مجروح ‌شدن، امیدوارم تلفات ازین بیشتر نشه، طلب صبر می‌کنم برای بازماندگان.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy