Saturday, Nov 18, 2017

صفحه نخست » انبوه زباله در مناطق زلزله‌زده

zelzeleh_Zobaleh.jpgتسنیم ـ مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عدم جمع‌آوری زباله‌ها سلامت زلزله‌زدگان را به‌شدت تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرپل‌ذهاب با وجود گذشت بیش از یک هفته از وقوع زمین‌لرزه در شهرستانهای غربی استان کرمانشاه همچنان شاهد تلنبار و پراکندگی زباله‌ها در خیابان‌ها، بوستانها، کوچه‌ها، معابر و کنار چادرهای اسکان شهروندان در مناطق زلزله‌زده هستیم.

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: اگر این وضعیت همچنان تداوم پیدا کند علاوه بر فاجعه زیست‌محیطی ناشی از پخش زباله‌های تولیدی که عمدتاً پلاستیکی هستند، به‌دلیل عدم تجزیه‌پذیری و نیز به‌دلیل ازدیاد جوندگان و سگهای ولگرد ممکن است موجب بروز و شیوع اپیدمی ناشی از بیماری‌های مرتبط باشیم که آثار و تبعات ناشی از آن به‌مراتب می‌تواند بیشتر از خسارت ناشی از زلزله باشد.

امیر کرمی با بیان اینکه براین‌اساس عدم جمع‌آوری زباله‌ها سلامت زلزله‌زدگان را به‌شدت تهدید می‌کند اضافه کرد: با وجود تأکید مکرر مسئولان بهداشت استان کرمانشاه و شهرستان سرپل‌ذهاب مبنی بر بهینه‌سازی مدیریت پسماندهای تولیدی، مشکل همچنان به‌قوت خود باقی است.

وی افزود: با وجود پرسنل و تجهیزات کمکی مناسب در شهرداری سرپل‌ذهاب، به‌دلیل نبود یک برنامه‌ریزی و سازماندهی مناسب در این رابطه تهدید بهداشتی ناشی از عدم جمع‌آوری و دفع نامطلوب زباله سبب نگرانی و دغدغه مسئولان بهداشت و مردم شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy