Sunday, Nov 19, 2017

صفحه نخست » صدور قرار وثیقه یک میلیاردتومانی برای پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب

zelezeleh_sarepol_Zahab_Hospital.jpgرادیو زمانه ـ محمد صالح نیک‌بخت، وکیل دادگستری از صدور قرار وثیقه یک‌میلیارد تومانی برای پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب خبر داد.

نیکبخت این موضوع را یکشنبه ۲۸ آبان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) و به نقل از کانون وکلای کرمانشاه اعلام کرد و با انتقاد از قرار صادره گفت: «وقتی برای یک خبرنگار به خاطر نوشتن یک گزارش یا یک جمله قرار ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیونی صادر می‌شود چگونه برای این فرد که در بیمارستان حداقل پنج نفر کشته شده‌اند چنین قراری صادر می‌شود؟»

بیمارستان سرپل ذهاب بر اثر زلزله ۷.۳ ریشتری یکشنبه گذشته در غرب ایران فروریخت. بر اثر تخریب این بیمارستان، چندین تن کشته شدند.

فرهاد تجری، نماینده سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی ایران پیش‌تر گفته بود که «سرپل ذهاب تنها یک بیمارستان دارد که آن هم در این حادثه تخریب شده است. بیماران و پرسنل این بیمارستان در زیر آوار ساختمان مدفون شده و امکان ارائه خدمات از جانب این مرکز وجود ندارد.»

محمد صالح نیکبخت مدعی شد که بیمارستان سرپل ذهاب با هزینه ۵۰ میلیارد تومانی (معادل ۵۰ میلیون دلار در زمان ساخت) تأسیس شده است. او مبلغ اندک قرار صادرشده را علی‌رغم از کار افتادن بیمارستان در شرایط بحرانی پس از زلزله، نشانه «بی‌ارزشی جان مردم» در ایران دانست.

بر اساس آخرین آمار رسمی، زمین‌لرزه کرمانشاه با بزرگی ۷,۳ ریشتر، مجموعاً ۴۷۴ کشته و ۱۰ هزار و ۱۷۹ مجروح بر جای گذاشته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy