Tuesday, Nov 21, 2017

صفحه نخست » حمید بقایی بار دیگر به دادگاه نرفت

Hamid_Baghaei.jpgرادیو زمانه ـ چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده حمید بقایی، معاون اجرایی دولت محمود احمدی‌نژاد برگزار شد اما او در جلسه دادگاه شرکت نکرد.

این جلسه محاکمه صبح امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان در دادگاه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت تشکیل شد.

قاضی پرونده بقایی در دادگاه چهارم درخواست‌ها و پرسش‌هایی را مطرح کرد که پس از دریافت پاسخ آن‌ها پرونده آماده صدور رأی خواهد بود. جزئیات بیشتری از این دادگاه غیرعلنی منتشر نشده است.

بقایی در دو جلسه نخست دادگاه حضورداشت اما جلسه سوم دادگاه چهارشنبه ۲۴ آبان تنها با حضور وکیل او برگزار شد. بقایی، به همراه علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله جزء خراسانی، دو تن از مسئولان دولت احمدی‌نژاد، صبح همان روز به‌جای حضور در سومین جلسه دادگاه به حرم عبدالعظیم حسنی رفته و در اعتراض به این محاکمه تحصن کردند. آن‌ها به‌دلیل حمله نیروهای لباس شخصی در چهارمین روز بست‌نشینی، یکشنبه ۲۸ آبان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن عمل «عناصر جاهل، هتاک و برخوردار از یک حاشیه امن و مصون از هرگونه پیگرد»، اعلام کردند که تا «فراهم شدن شرایط مقتضی»، به‌طور موقت به بست‌نشینی خود پایان می‌دهند.

حمید بقایی ۱۸ تیرماه در مقابل خانه‌اش بازداشت و ۴ مرداد با قید وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی‌ از زندان آزاد شد. دلیل بازداشت بقایی ارسال احضاریه و حاضر نشدن او در دادسرا اعلام شد.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران یک روز پس از آزادی اخیر بقایی از زندان اعلام کرد که او را مجدداً با اتهامات جدید تحت تعقیب قضایی قرار داده است.

بقایی پس از آزادی از زندان با انتقاد از نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی و وضعیت زندانیان گفته بود قوه قضائیه ظلم کرده و به همین جهت «به‌زودی سرنگون» می‌شود.

روز گذشته، دوشنبه ۲۹ آبان، حمید بقایی و حبیب‌الله جزء خراسانی در نامه‌ای به قاضی دادگاه کیفری کارکنان دولت، تمامی اتهامات وارد شده را نادرست خواندند و شکایت‌های مطرح‌شده را فاقد اعتبار حقوقی و قضایی دانستند. اختلاس‌های مالی از جمله اتهامات مطرح‌شده در این پرونده است.

روز دوشنبه همچنین اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری که در پی احضاریه دادسرای فرهنگ و رسانه به این دادسرا رفته بود، با قرار کفالت آزاد شد.

مشایی به اتهام «توهین به رهبر جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب» احضار شده بود.

جلسه بعدی بازپرسی او روز شنبه آینده برگزار می‌شود.

در ماه‌های اخیر فشار بر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران و طرفدارانش بیشتر شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy