Wednesday, Nov 22, 2017

صفحه نخست » پیشنهاد مکارم شیرازی: به سردار سلیمانی جایزه نوبل بدهید

Makarem_Shirazi.jpgرادیو زمانه ـ در پی نامه قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر این‌که گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه و عراق به پایان کار خود رسیده، موجی از استقبال مقامات حکومتی و دینی ایران از این پیام به‌راه افتاده است. در این میان آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه به آکادمی نوبل پیشنهاد داده که به سردار سلیمانی جایزه نوبل اعطا کند.

ناصر مکارم شیرازی روز چهارشنبه یکم آذر در بیانیه‌ای ضمن تعریف و تمجیدهای متداول از قاسم سلیمانی، گفته است: «اگر دنیا قدردان باشد، سزاوار است از طرف سازمان ملل از این سردار شجاع و همرزمانش تشکر گردد و متولیان جایزه نوبل به جای خطاهای گذشته، بهترین جایزه را به این سردار رشید بدهند که آتش جنگ به‌وسیله او و هم‌رزمانش خاموش شد و دنیا از یک کابوس خطرناک رهایی یافت.»

قاسم سلیمانی روز گذشته، سه‌شنبه ۳۰ آبان، در پیامی به علی خامنه‌ای پایان عملیات آزادسازی شهر ابوکمال، واقع در شرق استان دیرالزور سوریه را نشانه‌ای از زوال داعش دانست و گفت کار این گروه در عراق و سوریه به پایان رسیده است.

مکارم شیرازی خبر نابودی قدرت داعش را «بسیار مایه امیدواری» خواند و آن را ناشی از «راهنمایی‌های پرارزش رهبر»، «رشادت سردار شجاع اسلام، حاج قاسم سلیمانی» و «حمایت‌های مرجعیت نجف» دانست.

علی خامنه‌ای در پاسخ به نامه سلیمانی، داعش را ساخته آمریکا و متحدانش در منطقه خواند و گفت ضربه به داعش ضربه به «دولت‌های قبلی و کنونی آمریکا» ست.

روز چهارشنبه نیز بیش از ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس ایران در نامه‌ای به علی خامنه‌ای از سردار سلیمانی به‌دلیل آن‌چه «پایان داعش» نامیدند، تقدیر کردند. این نمایندگان همان مواضع رهبر جمهوری اسلامی را تکرار کردند.

از روز گذشته رسانه‌های ایران خبرهایی از قدردانی مقامات حکومتی از قاسم سلیمانی منتشر کرده‌اند و اظهارنظرها در این‌باره همچنان ادامه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy