Friday, Nov 24, 2017

صفحه نخست » ردپای امام جمعه مشهد؛ از کنسرت موسیقی تا فوتبال

alamalhoda-small01.jpgدویچه وله: فرماندار مشهد می‌گوید احمد علم‌الهدی خواستار تشکیل گروهی مشورتی برای بررسی موضوع برگزاری کنسرت در این شهر شده است. علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، از مخالفان سرسخت برگزاری کنسرت در استان خراسان رضوی است.

ه گفته محمدرحیم نوروزیان، فرماندار مشهد‌، مسئله برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی به تازگی توسط احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد مطرح شده است تا در این رابطه اظهارنظر شود.

فرماندار مشهد روز جمعه سوم آذر (۲۴ نوامبر) در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران گفت: «در این رابطه مقرر شد گروهی از صاحب‌نظران دانشگاه، حوزه و دیگر محیط‌های فرهنگی از طریق شورای فرهنگ عمومی نظرات و پیشنهادات خود را در این رابطه مطرح کنند و خروجی آن در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن تصمیم‌گیری شود.»

نوروزیان در مورد لغو کنسرت‌ها در استان خراسان رضوی گفت: «جالب است که همه رسانه‌ها پیگیر مسئله کنسرت‌ها هستند که برایم غیرمترقبه و غیرمنتظره است؛ سوال این است که آیا همه مشکلات مشهد مرتفع شده و تنها مشکل این شهر برگزاری کنسرت است.»

او همچنین مدعی شد هر چقدر مسئله برگزاری کنسرت‌ها از "هیاهو، جنجال، احساسات و سیاست" دور شود، سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید.

مشهد؛ تافته جدا بافته؟

فرماندار مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با رد در پیش گرفتن "رویکردی خاص برای مشهد" در مقایسه با دیگر شهرهای ایران تصریح کرد: «رویکرد و سیاست کلان دولت مبتنی بر مسائل اقتصادی و معیشتی و همچنین مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. قاعدتاً ما نیز در شهر مشهد و دیگر نقاط کشور همین سیاست‌ها را دنبال می‌کنیم.»

پیش از این برخی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس از "تصمیمات فراقانونی" برخی مقام‌های قضایی و مذهبی و به خصوص امام جمعه مشهد انتقاد کرده بودند.

محدودیت‌های اعمال شده در مشهد تنها به عدم برگزاری کنسرت محدود نمی‌شود. در آبان ماه سال گذشته خورشیدی، سخنرانی علی مطهری، نائب رییس مجلس ایران، لغو شد.

در آن زمان استاندار خراسان رضوی به نقل از رئیس دادگستری گفت که مبنای تصمیم دادستان برای جلوگیری از سخنرانی مطهری نامه‌ای از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بوده است.

حسن روحانی در واکنش به این اتفاق جلوگیری از سخنرانی مطهری را "مایه شرمساری" خوانده و در نامه‌ای به وزیران کشور و دادگستری دستور داده به موضوع دخالت دادستانی مشهد در این ماجرا رسیدگی کنند.

تصمیمات ورزشی مقام‌ها مذهبی

تحولات ورزشی استان خراسان رضوی نیز تحت تاثیر دیدگاه‌های مقام‌های مذهبی است. در چند سال اخیر احمد علم‌الهدی و برخی از نمایندگان اصولگرای مشهد منتقد سرسخت اسامی ابومسلم خراسان و سیاه‌جامگان مشهد برای دو تیم فوتبال پرطرفدار این شهر بودند.

احمد علم‌الهدی، سال ۱۳۹۵ در دیدار با مدیران تربیت‌بدنی این شهر، گفت: «متأسفانه دوستان یکی از باشگاه‌های سابقه‌دار این شهر را به نام یکی از دشمنان سرسخت امام رضا نامگذاری کرده‌اند. ابومسلم یک انسان جانی، بی‌باک و بی‌بندوبار بود که مایه ننگ اسلام است، آن وقت شما این باشگاه قدیمی را به عنوان سرسخت‌ترین دشمن امام رضا نامگذاری کردید.»

او درباره نام باشگاه سیاه‌جامگان نیز گفت: «حالا یک تیم دیگر درست کردند و اسمش را گذاشتند سیاه‌جامگان که این نام لشکر ابومسلم بود. دوستان اگر این موضوع را قبول دارند این اسامی را تغییر دهند تا ببینند ورزش خراسان رشد می‌کند یا نه؟»

بر اثر این انتقادها روز ۲۹ آبان دفتر تیم فوتبال سیاه‌‌جامگان مشهد به علت عدم تغییر نام پلمپ شد. در پی این فشارها این تیم فوتبال که در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارد، نام خود را به مشکی‌پوشان مشهد تغییر داد.

تیم فوتبال ابومسلم خراسان نیز که سابقه‌ای ۴۷ ساله دارد، پس از سال‌ها حضور در سطح اول فوتبال ایران به دسته سوم سقوط کرده و بر اثر بی توجهی مسئولان خراسان رضوی سرانجامی نامشخص دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy