Saturday, Nov 25, 2017

صفحه نخست » هیچ اصلاح‌طلبی حق سخنرانی در دانشگاه آزاد ندارد

iauکلمه - گروه خبر: دانشگاه آزاد در دستورالعملی کلی برای تمامی واحدهای این دانشگاه فهرست صد نفره‌ای از سخنرانان مورد تایید جهت حضور در مراسم ۱۶ آذر را برای تمامی واحدها ارسال کرده است.

به گزارش امتداد، در این فهرست نام هیچ اصلاح طلبی به چشم نمی خورد و در عوض چهره های نزدیک به جبهه پایداری و چهره های تندروی اصولگرا در این فهرست حضور دارند.

این چندمین اقدام جنجال برانگیز علی اکبر ولایتی در دانشگاه آزاد است. ماه گذشته او در اقدامی غیر متعارف دستور به اخراج یکی از اساتید این دانشگاه در اراک را صادر کرد. به گزارش کلمه، این استاد دانشگاه آزاد به دستور ولایتی و با اتهام موهوم توهین به مقدسات و پیامبر و اسلام، بدون تشکیل دادگاه و طی روند بررسی‌های قانونی از دانشگاه اخراج شد.

همچنین این روزها زمزمه اخراج فائزه هاشمی از این دانشگاه شنیده می شود و دیگر فرزندان هاشمی در دانشگاه آزاد با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند.

پس از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله خامنه‌ای با بهانه‌ی آنکه هیات امنای دانشگاه آزاد برای ریاست آن تصمیمی نگرفته علی اکبر ولایتی را به ریاست هیات موسس آن نهاد منصوب کرد، انتصابی که مورد اعتراض بسیاری قرار گرفت؛ چرا که بر خلاف اساس نامه‌ی دانشگاه آزاد رهبری صلاحیت چنین انتصابی را نداشت.

حضور ولایتی منجر به برکناری تمام مدیران قبلی این دانشگاه شد. رسانه‌های این دانشگاه تحویل مدیران رسانه‌های تسنیم و فارس و بسیج و سپاه داده شد و صدها روزنامه نگار اصلاح طلب از این رسانه‌ها اخراج شدند. حتی اخیرا گفته شده که بسیاری نیروهای همشهری پیش از تعویض شهردار و مدیریت روزنامه همشهری، به رسانه های دانشگاه آزاد منتقل شده بودند.

اما مهم ترین اقدام ولایتی، انتصاب فرهاد رهبر به ریاست دانشگاه آزاد بود. همراه و همگام ابراهیم رییسی در انتخابات ۹۶ و رییس ستاد او و از مخالفان سرسخت هاشمی رفسنجانی به ریاست دانشگاه آزاد منصوب شد.

فرهاد رهبر معاون اسبق وزارت اطلاعات و رییس دانشگاه تهران درحالی صورت گرفت که دانشجویان دانشگاه تهران در بهمن ۹۲ پس از برکناری وی اقدام به پخش شیرینی و شکلات و برگزاری جشن کردند.

در دوران ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه تهران محدودیتها وسخت گیری های اعمال شده بر دانشجویان و فضای دانشگاه تهران چنان دامنه دار و موجب رکود این دانشگاه شده بود که حتی بسیج دانشجویی نیز نسبت به بسته شدن فضا برای دعوت از سخنرانان مورد نظر خود و به رخوت کشیده شدن دانشگاه اعتراض کردند.
در مدت حضور رهبر فضای دانشگاه تهران، روز به روز تنگ‌تر شد و هر آنچه بر سر دانشگاه‌ها طی دوران دولت نهم و دهم آمد، به شکل پر رنگ‌تر و حادتری در دانشگاه تهران اتفاق افتاد.

به نظر می‌رسد تمام سیاست و برنامه‌های نیمه تمام فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد در حال اجرا هست و علی اکبر ولایتی نه تنها از او حمایت می‌کند و اعتراضی به این برخوردهای حذفی ندارد که خود پیشگام شده و بعضا از فرهاد رهبر در حذف پیشی می‌گیرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy