Sunday, Nov 26, 2017

صفحه نخست » سوال نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات در خصوص احضار پرستو فروهر به دادگاه

Forouharمحمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی خبر از ارائه سوال خود و تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی داد. این سوال در ارتباط با شکایت وزارت اطلاعات از پرستو فروهر است.

به گزارش کلمه به نقل از کانال محمود صادقی، نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات پرسیده اند که "چرا وزاطلاعات به جای رسیدگی و تعقیب و مجازات قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش فروهر و همسرش خانم پروانه اسکندری، از دختر ایشان که برای برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان فعالیت کرده شکایت کرده است؟"

در متن سوال نمایندگان مجلس آمده است:
بنابر شواهد و دلایل موجود آقای داریوش فروهر و همسرش در تاریخ اول آذر ۱۳۷۷ توسط بعضی از مأموران وزارت اطلاعات به طرز فجیعی در منزل ایشان به قتل رسید. این عمل که آشکارا برخلاف موازین شرعی قانونی انسانی و اخلاقی بود و همان زمان صریحا مورد مذمت و تقبیح رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، آسیب زیادی را به وجهه نظام جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی وارد کرد. رهبر انقلاب در خطبه های نمازجمعه مورخ ۱۸ دی ۱۳۷۷ فرمودند: «مرحوم فروهر، قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود، بعد از پدید آمدن فتنه‌های سال ۶۰ دشمن ما شد؛ اما دشمن بی خطر و دشمن بی ضرر...، دشمن بی خطری بود انصافاً آدم نانجیبی هم نبود... حالا شما فکر می‌کنید کسی که مثل فروهر را می‌کشد، آیا این فرد می‌تواند دوست نظام باشد؟»

متأسفانه وزارت اطلاعات و بعضی از مراجع امنیتی دیگر، که باید حافظ امنیت و آزادی های مشروع شهروندان باشد طی سال های گذشته نه تنها در کشف و تعقیب رسیدگی و برخورد با عوامل آن جنایت دهشتناک، که قلم از بیان آن شرم دارد، کوتاهی کرده، بلکه همه ساله از برگزاری مراسم یابود برای ایشان جلوگیری کرده است. البته امسال خوشبختانه اجازه برگزاری مراسم را داده اند ولی بنابراظهار خانم پرستو فروهر فرزند ایشان سه روز پس از سالگرد آنها وزارت اطلاعات از او شکایت کرده و پرونده ای برای رسیدگی به اتهامات مطروحه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تشکیل داده اند. اکنون سؤال از وزیر محترم اطلاعات این است که:
- اولا، وزارت اطلاعات تا کنون چه اقداماتی برای شناسایی، تعقیب و مجازات آمران و مباشران آن جنایت فجیع انجام است؟
- ثانیا چرا به جای دلجویی از بازماندگان، همه ساله برای بازماندگان ایشان مزاحمت ایجاد می کند و چرا پس از برگزاری مراسم امسال از دختر ایشان در دادگاه انقلاب شکایت کرده است؟

پرستو فروهر که برای برگزاری مراسم سالگرد والدینش به ایران آمده بود در فرودگاه پاسپورتش ضبط گردید. فروهر پیش از سفر به ایران در یادداشتی گفته بود با شکایت وزارت اطلاعات به "تبلیغ علیه نظام" و "توهین به مقدسات" متهم شده است. پرستو فروهر همچنین در خصوص قتل والدینش به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy