Sunday, Nov 26, 2017

صفحه نخست » دادستان کل کشور: احمدی‌نژاد کلکسیون قانون‌گریزی است

Baghaei_Ahmadinejad_Mashaei_300x170.jpgبی‌بی‌سی: محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران از حملات اخیر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق علیه قوه قضائیه انتقاد کرده است.

او به صراحت از آقای احمدی‌نژاد نام نبرده ولی گفته است: "کسی که ۸ سال مدیریت عالی کشور را عهده دار بوده است؛ خصوصا در چهار سال دوم مدیریتش با یک کلکسیونی از قانون‌گریزی و عمل خلاف قانون، دم از دفاع از حقوق مردم می‌زند."

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دادستان کل کشور امروز یکشنبه ۵ آذر گفته است: " آقای محترمی که ۸ سال مدیریت کشور را عهده‌دار بودی و امروز به صورت اپوزوسیون قوه‌قضاییه درآمدی، اگر انتقاد درستی دارید بفرمایید. اینکه جمعی را دور خود جمع کنید و بد و بیراه به قوه بگویید و انواع اهانت ها و جسارت ها و تهمت ها و دروغ را بزنید، راه اصلاح است؟"

آقای جعفری گفته: " قهر کردن و ۱۱ روز خانه‌نشینی کردن و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش گذاشتن و اهانت به مراجع تقلید و دروغ گفتن، جابجایی اعتبارات و بودجه‌ها؛ چنین آدمی با شناسنامه این چنینی امروز در عرصه مقابله با قوه ‌قضاییه، اهانت‌ها و جسارت‌ها و توهین‌ها می‌کند. این دفاع از حقوق مردم است؟"

محمود احمدی‌نژاد اخیرا در ادامه انتقادهای شدید خود علیه قوه قضاییه در گفت‌وگویی با سایت دولت بهار قوه قضائیه را "دیکتاتور" خوانده و انتقادهای کم‌سابقه‌ای را علیه این نهاد مطرح کرده بود.

این گفت‌وگو بعد از بست‌نشینی بحث‌برانگیز حمید بقایی و چند نفر از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد در آرامگاه "شاه عبدالعظیم" در جنوب تهران منتشر شد.

آقای احمدی‌نژاد در این مصاحبه گفته بود: ""قوه قضائیه اختیاراتش فوق‌العاده است و حتی از رهبری هم بیشتر است. تنها قوه‌ای است که هیچ نظارتی بر آن نیست... عملکرد قوه قضائیه یک سیر کاملا نزولی دارد. الان کل کشور در خطر است و امیدی به اجرای عدالت نیست."

دادستان کل کشور اما گفته است: "ما منتظریم خودشان سرعقل بیایند و بفهمند که این روش صحیح نیست. اگر سینه خود را باز کنم، آن قدر مطالب درباره این مسایل داریم که نمی‌توانم بگوییم زیرا حربه به دست دشمن می‌دهیم. "

آقای بقایی حدود ده روز پیش در پی امتناع از حضور در جلسه سوم دادگاهش در اعتراض به آنچه رفتار دستگاه قضایی خوانده بود در آرامگاه شاه عبدالعظیم بست نشسته بود و آقای احمدی‌نژاد هم او را همراهی می‌کرد.

او در شاه عبدالعظیم از روسای قوه مقننه و قضاییه با عنوان "خانواده لاریجانی" به شدت انتقاد کرد و گفت: "ما با خانواده لاریجانی مخالف هستیم و قبول نداریم مملکت دست اینها بیفتد و به مردم ظلم بکنند."

آقای احمدی‌نژاد گفت که چون دولت او "مچ دزدها را گرفته"، اکنون با اتهام دزدی و فساد از سوی قوه قضاییه رو به رو شده است.

آقای احمدی‌نژاد، در سال‌های اخیر بارها از اقدامات قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به نزدیکانش انتقاد کرده است. اما شدت انتقادهای اخیر بی‌سابقه است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy