Tuesday, Nov 28, 2017

صفحه نخست » نشریه هیل: نقش حزب الله در قاچاق مواد مخدر

hezbollah_drugs_11282017.jpgیادداشتی از امانوئل اتولنگی در هیل

برگردان فارسی: صدای آمریکا

پرزیدنت ترامپ بحران مواد مخدر را امر اضطراری سلامت ملی اعلام کرده، اما هنوز مدیر «اداره مبارزه با مواد مخدر» دولت خود را معرفی نکرده است.

این مدیر جدید باید دیدی روشن در رسیدگی به گسترش مواد مخدر داشته باشد. او باید درک دقیقی از کارتل های مواد مخدر داشته و همکاری شبکه های فراملی جنایت کار با گروه های تروریستی مانند حزب الله را بشناسد.

نخستین گام رییس جدید «اداره مبارزه با مواد مخدر» باید برداشتن دست بندهایی باشد که دولت اوباما از ترس سقوط توافق هسته ای بر دست های آن اداره در مبارزه با حزب الله زد.

همکاری حزب الله با این شبکه ها طی دهه های گذشته به چند میلیارد دلار رسیده است. نقش حزب الله در تولید و فروش داروهای جعلی مانند «کپتگون» - یک آمفتامین قوی - و درگیری روزافزونش در قاچاق کوکائین به خوبی مستند شده است.

کوکائین یک تهدید فزاینده است و مصرف بی رویه منجر به مرگ آن در آمریکا در سال ۲۰۱۵ به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۷ رسیده است. آن چه کمتر درک شده است رابطه قاچاق کوکایین و تروریسم است. یک نمونه اخیر آن استرداد یک عضو حزب الله مظنون به قاچاق مواد مخدر از پاراگوئه به میامی در فلوریدا است. مدارک دادگاه نشان می دهد که او بخشی از یک شبکه بزرگتر ساکن کلمبیا بود. او در زمان بازداشت مشغول برنامه ریزی برای ارسال ماهانه تا یکصد کیلو کوکایین به آمریکا به وسیله هواپیماهای باربری بود.

«اداره مبارزه با مواد مخدر» آمریکا سال ها از طریق «پروژه کاساندرا» با قاچاقچیان مواد مخدر حزب الله مبارزه می کرد. از جمله دستاوردهای این پروژه بسته شدن «بانک لبنان کانادا» و محکومیت ایمن جمعه، یک لبنانی کلمبیایی و سرحلقه قاچاقچیان حزب الله، بود که ماهی دویست میلیون دلار برای کارتل های مکزیکی و کلمبیایی پولشویی می کرد.

پروژه کاساندرا در موفقیتی دیگر در اوایل سال ۲۰۱۶ در عملیاتی مشترک با آژانس های اروپایی یک عملیات حزب الله را ناکام گذاشت که طی آن از درآمد ناشی از فروش کوکایین برای خرید اسلحه برای جنگجویان در سوریه استفاده می شد.

دولت اوباما در میانه مذاکرات هسته ای با ایران پروژه کاساندرا را تعطیل کرد.

لازم است دولت ترامپ این روند را معکوس کرده و رییس جدید اداره مبارزه با مواد مخدر را معرفی کند.

حزب الله تهدیدی سرسخت علیه امنیت ملی آمریکا و آمریکایی های بی شماری است که مواد مخدر آن را مصرف می کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy