Wednesday, Dec 20, 2017

صفحه نخست » ‎وقتی احمدی نژاد به منصوب رهبری می‌گوید از عدالت ساقط است، غیر مستقیم دارد ریشه را می زند ‎

Ahmadinejad_12202017.jpgرویداد۲۴- حسین سبحانی نیا، نماینده پیشین مجلس به ویدئو اخیر منتشرشده از سوی احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: احمدی‌نژاد در ویدئو اخیر خود مسائلی را مطرح ساخت که غیرمستقیم متوجه رهبری می‎شود یعنی وقتی به کسی که توسط آقا تعیین می‌شود، می‌گوید از عدالت ساقط است و شایستگی ندارد، غیرمستقیم ریشه را می‎زند و به شاخه‌ها کاری ندارد. این شیوه‌هایی که اخیراً این طیف انحرافی شروع کردند، درست نیست.
پس‌ازآنکه آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه احتمال آگاه بودن محمود احمدی‌نژاد از کارهای خلاف قانون بابک زنجانی را مطرح کرد، محمود احمدی‌نژاد به‌مانند سبک و سیاق زمانی که ریاست دو دولت را بر عهده داشت 48 ساعت به رئیس قوه قضائیه فرصت داد تا مباحث مطرح‌شده را به اثبات برساند در غیر این صورت درباره عملکرد او در مدتی که ریاست قوه را بر عهده داشته با مردم به‌طور شفاف سخن خواهد گفت.
سه‌شنبه‌شب این مهلت به پایان رسید و محمود احمدی‌نژاد با انتشار ویدئویی از خود در «کانال تلگرامی بهار» مطالبی را بر زبان آورد که نشان از «هیچ» داشت. به‌عبارتی‌دیگر احمدی‌نژاد به‌مانند سال‌های دوران ریاست خود بر پاستور که مدام از افشا نام مفسدان اقتصادی صحبت به میان می‌آورد و درنهایت هم هرگز از جیب او هیچ نامی بیرون نیامد جز اتهاماتی که متوجه خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌کرد، در خصوص صادق لاریجانی هم به همان روش متوسل شد.
درواقع ویدئو سه‌شنبه‌شب محمود احمدی‌نژاد نشان از این داشت که او نه‌تنها در حال بازی با دست‌خالی است بلکه در طی این سال‌ها ذره‌ای دچار تغییر نشده و تلاش دارد تا با همان سبک «بگم بگم» کار خود را پیش ببرد، غافل از اینکه هم مردم و هم جامعه دچار تغییرات شدند و درصورتی‌که زمانی در اثر این اظهارنظرها جامعه دچار هیجان می‌شد، امروز حتی در نشست‌های خصوصی هم‌صحبتی از این موارد به میان نمی‌آید.
حسین سبحانی نیا، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با مباحث طرح‌شده اخیر توسط احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد و اطرافیان او با شیوه‌هایی که در پیش گرفتند و طرح این‌گونه مسائل دنبال این هستند که در تصمیم قوه قضائیه نسبت به مسائلی که از این افراد وجود دارد، تأثیر گذارند و بر آنچه قانون در مورد افراد خطاکار پیش‌بینی کرده تغییراتی به وجود آورند.
وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر مسئله موردنظر طرح این مسائل از سوی این آقایان (احمدی‌نژاد، مشایی، بقایی و جوانفکر) با این نگاه است که فراموش نشوند و یک مجموعه‌ای را همیشه با خود همراه داشته باشند. به نظر می‌رسد این شیوه درست نیست و پاسخگو خواست آنان نمی‌تواند باشد، البته عده‌ای از اینکه فضای جامعه ملتهب شود و پرچم انتقادهای تند و بی‌اساس را به دست‌گیرند، بدشان نمی‌آید ولی تجربه گذشته نشان داده که این شیوه‌ها مورد اقبال عموم قرار نمی‌گیرد.
سبحانی نیا ادامه داد: البته اینکه دستگاه قضا مشکلاتی دارد درست است ولی به این معنا نیست که احمدی‌نژاد با بداخلاقی‌هایی که شروع کرده درصدد رفع این مشکلات برآید.
این نماینده پیشین مجلس به ویدئو اخیر منتشرشده از سوی احمدی‌نژاد اشاره کرد و اظهار داشت: احمدی‌نژاد در این ویدئو اخیر خود مسائلی را مطرح ساخت که غیرمستقیم متوجه رهبری می‌شود یعنی وقتی به کسی که توسط آقا تعیین می‌شود، می‌گوید از عدالت ساقط است و شایستگی ندارد، غیرمستقیم ریشه را می‌زند و به شاخه‌ها کاری ندارد. این شیوه‌هایی که اخیراً این طیف انحرافی شروع کردند، درست نیست.

فعال سیاسی اصولگرا در این رابطه بیان کرد: احمدی‌نژاد در ویدئو اخیر خود علیرغم اینکه گفته بود «بگم بگم» هیچ استدلال یا مدرکی دال بر حرف‌های خود ارائه نکرد تنها یکسری ادعاهای بی‌اساس بر زبان آورد و دراین‌باره که گفت درصورتی‌که فردی دارای چنین ویژگی‌های باشد از عدالت ساقط است باید پاسخ داد که تو مجتهدی؟ تو چه‌کاره‌ای که چنین فتوا یا نظری را بر زبان می‌آوری؟
سبحانی نیا در خصوص این مسئله افزود: متأسفانه این شیوه «بگم بگم» همان ادعاهای بی‌اساس و پایه‌ای است که از این ناحیه مطرح می‌شود.
وی درباره باورپذیر بودن عدم آگاهی دولت احمدی‌نژاد از کارهای بابک زنجانی نیز تصریح کرد: در این رابطه مدارک در دفتر قضا و جاهای مختلف موجود است. بابک زنجانی یک‌روزه به‌جایی که در آن قرار داشت، نرسید و در زمان‌های مختلف موردحمایت افرادی قرار گرفت و از امتیازاتی برخوردار شد و به‌طور حتم کسانی از او حمایت می‌کردند که از کنارش بهره می‌بردند.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy