Monday, Dec 25, 2017

صفحه نخست » محسن هاشمی: تظاهرات ۹ دی پایان فتنه ۸۸ بود + ویدئو

hashemi_12232017.jpgرادیو زمانه، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران تظاهرات دولتی ۹ دیماه علیه معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ را «پایان فتنه» خواند. در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی، از رویدادهای اعتراضی سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» یاد می‌شود.

به گزارش تسنیم، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد نهم دی گفت: «راهپیمایی ۹ دی‌ماه در سال ۸۸ با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در واکنش به اعتراضات بعد از انتخابات سال ۸۸ انجام شد و این موضوع مطرح شد که در آن زمان به تاسوعا و عاشورای حسینی و ساحت حضرت امام حسین(ع) توهین شد. دوستان انقلابی به میدان آمدند و پایانی بر فتنه ۸۸ بود».

تظاهرات ۹ دی ۱۳۸۸ با با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ریاست احمد جنتی برگزار شد اما رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران آن را حرکتی خودجوش علیه هتک حرمت روز عاشورا می‌دانند. سخنران اصلی راهپیمایی ۹ دی را احمد علم الهدی عضو مجلس خبرگان انجام داد و در آن معترضان را «یک مشت بزغاله و گوساله» نامید.

در این تظاهرات شعارهای تندی علیه معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ سرداده شد. تظاهرکنندگان خواستار اعدام موسوی و کروبی و به گفته آنها «اغتشاش‌گران» شدند. در عاشورای سال ۸۸، معترضان تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.

طرفداران رهبر ایران از این تظاهرات با عنوان «حماسه ۹ دی» یاد می‌کنند و برای آن سالگرد برگزار می‌کنند.

محسن هاشمی در ادامه سخنان پایانی سی‌ودومین جلسه شورای شهر تهران با تجلیل از نقش آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین لفظ «فتنه» گفت: «با بصیرت و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری فتنه سرکوب شد».

او همچنین خطاب به نمایندگان شورا گفت که هیچ اعتقادی به سیاسی شورا شهر ندارد.

محسن هاشمی درحالی این موضع را علیه معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸ اتخاذ کرده که نزدیکان آیت الله خامنه‌ای اکبر هاشمی رفسنجانی و خانواده او را به حمایت از «فتنه‌ سال ۸۸» متهم کرده بودند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy