Sunday, Dec 31, 2017

صفحه نخست » اولین واکنش روحانی به اعتراض‌ها

rouhani_123017.jpgبی بی سی - حسن روحانی در اولین واکنش به اعتراض‌ها و ناآرامی‌های اخیر در جلسه امروز هیئت دولت گفت: "طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند؛ اما در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود."

روحانی: نقد مردم فقط به اقتصاد نیست

حسن روحانی در جلسه هیئت دولت درباره اعتراض‌ها گفت: "حل برخی از این‌ مسایل آسان نبوده و زمان‌بر است و دولت و ملت باید برای حل این مشکلات دست به دست بدهند."

آقای روحانی گفت ریشه برخی از مشکلات اقتصادی مردم به سال‌های قبل برمی‌گردد و برخی‌ دیگر هم به همین ایام مربوط می شود و افزود: "دولت و ملت باید دست هم را گرفته و یکدیگر را یاری کنند؛ اما نقد مردم فقط به اقتصاد نیست، مردم راجع به فساد و شفافیت حرف دارند و می گویند مسایل باید شفاف باشد".

روحانی: اعتراض‌ها نباید امنیت مردم را مختل کند

رئیس جمهور ایران در جلسه هفتگی کابینه گفت: "در عین حالی که از نقد استقبال می‌کنیم و دستگاه‌های مسئول کشور باید زمینه را برای انتقاد و اعتراض قانونی مردم، حتی راهپیمایی و اجتماع قانونمند آنها فراهم کنند و این حق مردم است، اما در عین حال نباید بگذاریم فضایی ایجاد شود که در آن فضا دوستداران انقلاب و مردم نگرانی برای زندگی‌ و امنیت‌شان ایجاد شود.. اگر شیوه‌ای برای بیان نقد انتخاب شود که بواسطه آن مردم در زندگی، کسب و کار، رفت و آمد و سرمایه گذاری، دچار تردید و نگرانی شوند و دشمنان ما دست‌افشانی و پایکوبی کنند، حتما شیوه ای غلط است."

روحانی: اگر مسئله‌ای وجود دارد مردم باید بدانند

رییس جمهور ایران در جلسه هسئت دولت به وزرا و مسئولین اجرایی کشور گفت: "باید به طور روزانه با مردم مشکلات را در میان بگذارید، و اگر مسئله‌ای پیش می‌آید، مردم باید بدانند. اگر آنفلوانزا می‌آید و مشکلاتی را برای طیور ایجاد می‌کند، همان‌ لحظه اول مردم باید مطلع شوند؛ نه یک هفته بعد از بازار و آثار آن بفهمند. اگر جنسی در کشور ما به اندازه کافی نیست و باید واردات انجام بگیرد، قبل از آنکه بازار احساس کمبود کند، مسئول مربوطه باید احساس کند و آن کمبود را جبران کند. اگر مشکلی در مؤسسات اعتباری غیرقانونی وجود دارد، قبل از هر کس رئیس بانک مرکزی باید برای مردم توضیح دهد و اگر با تلاش فراوان اقدام مثبتی انجام دادیم باید برای مردم تبیین شود. اگر مشکل زیست محیطی داریم باید برای مردم توضیح دهیم. ما باید با مردم حرف بزنیم و صحبت کنیم. هیچ مسئولی نمی‌تواند بدون ارتباط و استمداد و توضیح با مردم در کار خودش موفق باشد."

ایسنا: روحانی امشب در تلویزیون صحبت می‌کند

در پی انتشار اخبار متناقض درباره نطق یا گفت‌وگوی تلویزیونی حسن روحانی درباره اعتراض‌هایی اخیر، ایسنا گفته است که پی‌گیری‌های این خبرگزاری حاکی است گفت‌وگوی تلویزیونی رییس جمهور امشب پخش خواهد شد.

این خبرگزاری نوشت: "دوربین‌های تلویزیونی با استقرار در نهاد ریاست جمهوری، سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی را خطاب به مردم ضبط خواهند کرد و این سخنان از صداوسیما پخش خواهد شد."

پیشتر روزنامه دولتی ایران توییت خود درباره حضور رئیس جمهور در تلویزیون را حذف کرده بود و بعضی رسانه‌ها گزارش داده بودند که آقای روحانی چنین برنامه‌ای ندارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy