Friday, Dec 1, 2017

صفحه نخست » بازگشت سعید مدنی به تهران پس از ۲ سال تبعید

Madaniکلمه - گروه خبر: سعید مدنی فعال ملی ـ مذهبی پس از بیش از پنج سال زندان و دو سال تبعید در بندرعباس، امروز به تهران بازگشت.

سعید مدنی زندانی سیاسی سبز و محقق و پژوهشگر چهارشنبه, ۲۶ اسفند, ۱۳۹۴ به بندعباس تبعید شد. او که همان روز با شرایط آزادی مشروط و اجرای ماده ۱۳۴ قانون تجمیع، از زندان اوین آزاد شده، بلافاصله حکم تبعیدش اجرا شد. وی پیش از این به دو سال تبعید در بندرعباس محکوم شده بود.

این پژوهشگر که دی ماه سال ۹۰ و در پی صدور سه سال و نیم حبس در تبعید به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد، پس از یکسال بازجویی و فشار به بند ۳۵۰ فرستاده شد. او در بهمن سال ۱۳۹۲ در پی فعالیت به عنوان وکیل بند و اصرار بر خواسته های زندانیان از این بند به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. اما بهمن‌ماه سال جاری او را دوباره اوین ولی به بند هفت زندان این زندان منتقل کردند.

سعید مدنی در این بند که مخصوص مجرمان مالی و عادی است حبس خود را گذراند. وی علاوه بر حکم سه و نیم سال حبس و در پی پرونده سازی های جدید و به صورت غیر قانونی به ۶ سال دیگر نیز محکوم شد و قرار بر این بود تا سال ۱۳۹۸ را در حبس بگذراند و پس از آن برای گذراندن تبعید به بندر عباس منتقل شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy