Saturday, Dec 2, 2017

صفحه نخست » ترامپ: تیلرسون کابینه را ترک نمی‌کند، اختلاف نظر داریم اما به خوبی با هم کار می‌کنیم

Trump_Tilerson.jpgایسنا ـ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش‌های اخیر منتشر شده مبنی بر اینکه کاخ سفید به دنبال برکناری رکس تیلرسون از وزارت خارجه و جانشینی مایک پامپئو، رئیس سازمان سیاست را اخبار جعلی خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی در توئیتر در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر برکناری احتمالی رکس تیلرسون در آینده‌ای نزدیک گفت: تیلرسون کابینه را ترک نمی‌کند. در حالی که ما درباره برخی مسائل خاص با یکدیگر اختلاف نظر داریم اما به خوبی با هم کار می‌کنیم و بار دیگر آمریکا به طور گسترده‌ای مورد احترام قرار گرفته است.

همچنین تیلرسون این دیپلمات ارشد آمریکا در پاسخ به سوالی درباره گزارش اخیر شانه بالا انداخته و مدعی شده است، این ادعاها خنده‌دار هستند.

تیلرسون در انظار عمومی با رئیس خود درباره برخی از مسائل بزرگ سیاست خارجی از جمله درخواست برای راه حل دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی و همچنین بحران دیپلماتیک قطر دچار اختلاف است.

همچنین تیلرسون یکی از حامیان توافق هسته‌ای ایران با جامعه بین‌المللی است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز در این باره گفت: هیچ اعلامی در این مرحله وجود ندارد و تیلرسون در راس وزارت خارجه به کارش ادامه می‌دهد و دولت به طور کامل بر به پایان رساندن موفق سال اول دولت ترامپ تمرکز دارد.

گزارش منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز در روز پنجشنبه درباره برکناری احتمالی تیلرسون اولین گزارش مطرح شده در این باره نیست.

در ماه اکتبر تیلرسون ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه وی به دلیل تنش‌ها با ترامپ کابینه را ترک می‌کند، رد کرد.

تنها نکته جالب گزارش نیویورک تایمز این است که پامپئو به عنوان جانشین تیلرسون در صورت رفتن وی از وزارت خارجه مطرح شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy