Monday, Dec 4, 2017

صفحه نخست » توضیحات حسین شریعتمداری در مورد تیتر موشکی یمن در کیهان تهران

Hossein_Shariatmadari.jpgاعتماد ـ حسین شریعتمداری بیدی نیست که با دو روز توقیف بلرزد و از مواضع خود کوتاه بیاید. او که به گفته خودش هنوز نمی‌داند چرا به خاطر تیتر «شلیک موشک انصار‌الله به ریاض، هدف بعدی دوبی» توقیف شده است، در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان دلایل خود برای انتخاب آن تیتر را توضیح داده است.

شریعتمداری گفته است: «ما در آنجا نظر انصارالله یمن را که با صراحت چندین بار گفته بود، در تیتر خود آورده بودیم که به عنوان مثال عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله ۲۴ شهریور در مصاحبه با تلویزیون انصارالله گفته بود که ما در حال افزایش برد موشک‌های بالستیک هستیم تا بتوانیم پایتخت کشورهایی که در ائتلاف سعودی علیه یمن حضور دارند مورد هدف قرار دهیم.»

وی با اشاره به افزایش برد موشک‌های انصارالله گفت: «همین که آنها توانسته‌اند این کار را کنند، قطعا مربوط به یک موشک نیست و حتما به صورت انبوه برد موشک‌های خود را افزایش داده‌اند.»

مدیر‌مسوول کیهان با بیان اینکه هدف بعدی موشک‌های یمن قطعا ریاض خواهد بود، گفت: «به یقین معادلات جنگ یمن تغییرات زیادی به نفع یمن خواهد کرد.»

حسین شریعتمداری درحالی به پیش‌بینی‌های خود در مورد اوضاع و احوال منطقه ادامه می‌دهد که شورای عالی امنیت ملی و بسیاری از فعالان سیاسی کشور تیتر قبلی او را مصداق به خطر انداختن منافع ملی دانسته بودند. اعتراض‌ها به شریعتمداری و کیهان محدود به جریان اصلاحات نبود و حتی برخی چهره‌های اصولگرا همچون عزت ‌الله ضرغامی نیز به او خرده گرفتند.

ضرغامی در صفحه توییتر خود نوشته بود «تخم دو زرده امنیت ملی‌ها در توقیف دو روزه کیهان مبارک! ولی فتنه سعودی نیاز به تیتر کیهان ندارد. با خوانش‌های فرا‌متنی به آنان «گرا» ندهیم.» تعیین دو روز توقیف برای اتهام گرا دادن به دشمن، موضوعی چالش‌آفرین بود که بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای به آن پرداختند. نکته مورد تاکید رسانه‌های اصلاح‌طلب این بود که جرم و مجازات با هم همخوانی ندارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy