Tuesday, Dec 5, 2017

صفحه نخست » بقایی: صادق لاریجانی زیر نظام دینامیت گذاشته است

baghayee_12052017.jpgرادیو فردا، بدنبال طرح اتهام «تبلیغ علیه نظام» برای سه مدیر ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد از سوی قوه قضائیه٬ حمید بقایی٬ صادق لاریجانی را به «دینامیت» گذاشتن «زیر نظام» متهم کرد.

آقای بقایی که معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم بود٬ این مطلب را در ویدیویی از سخنان وی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده٬ بیان کرده است.

بقایی گفته است که صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، «با همین احضاریه‌ها و همین رفتارها دارد زیر نظام دینامیت می‌گذارد. بعد می‌گوید رئیس جمهور سابق دارد خنجر می‌زند٬ توهین می‌کند.»

وی افزوده است که شکایت از رئیس قوه قضائیه نیز راه به جایی نمی‌برد٬ «چون شکایت هم بکنی باید به خودش شکایت کنی.»

در این ویدیو٬ علی‌اکبر جوانفکر٬ مشاور مطبوعاتی و رسانه‌های محمود احمدی‌نژاد هم با انتقاد از متهم کردن او و بقایی از سوی قوه قضائیه به «تبلیغ علیه نظام»٬ گفته که «همه وجود ما با نظام آمیخته شده است. چطور می‌شود این اتهام را به ما نسبت داد؟»

مصاحبه حمید بقایی و جوانفکر با خبرنگاران بعد از خروج از دادسرا:

علی اکبر جوانفکر همچنین از اظهارات صادق لاریجانی درباره احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه وی «از پشت به نظام خنجر می‌زند» را غیرقابل پذیرش و «اشتباه» عنوان کرد.

سخنان بقایی و جوانفکر پس از آن بیان می‌شود که امروز (دوشنبه) جلسه بازپرسی از حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله خراسانی، سه مدیر دولت آقای احمدی‌نژاد، در شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه به اتهام‌های جدید برگزار شد.

آن‌طور که خبرگزاری ایلنا گزارش کرده٬ در این جلسه بازپرسی از بقایی انجام شد و قرار است در جلسات بعدی، بازپرسی از دو نفر دیگر انجام شود.

این سه تن پس از ابراز سخنانی درباره پرونده حمید بقایی و تحصن در حرم عبدالعظیم در شهرری در اعتراض به اقدامات قوه قضائیه به دادسرا احضار شده بودند. اتهام آنها، «تبلیغ علیه نظام و نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» اعلام شده است.

روز گذشته نیز صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه سخنان محمود احمدی نژاد علیه این نهاد را «بالاترین خیانت» خوانده و او را متهم کرده بود که «علیه نظام شمشیر کشیده» و در مدت چند دقیقه «۵۰ دروغ» گفته است.

این سخنان واکنشی به گفته‌های محمود احمدی‌نژاد در روز دوم آذر بود که قوه قضائیه را به «نقض قانون اساسی» متهم کرده و گفته بود که «اگر قرار بود دیکتاتوری قوه قضائیه داشته باشیم انقلاب نمی‌کردیم».

وی مدعی شده بود که در شورای عالی امنیت ملی در مورد ستار بهشتی «من تقریباً با رئیس قوه قضائیه دعوا کردم، فریاد زدم سرشان. گفتم جنایت کردید شما».

آقای احمدی‌نژاد همچنین از تشکیل پرونده جدید برای حمید بقایی و دیگر نزدیکانش به دلیل انتقاد از مقام‌های قوه قضائیه انتقاد کرده بود.

بدنبال اظهارات تند احمدی‌نژاد و بقایی علیه قوه قضائیه٬ مقام‌های مختلف این سازمان نیز تندترین عبارات را برای رئیس دولت‌های نهم و دهم به کار می‌برند.

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، روز پنجم آذر، دوره ریاست‌جمهوری وی را «کلکسیونی از قانون‌گریزی» خوانده و آقای احمدی‌نژاد را به «دروغگویی» متهم کرده بود.

دو روز بعد نیز غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه، گفته‌های محمود احمدی‌نژاد، را حاوی «ده‌ها دروغ، توهین و گنده‌گویی» خواند و با ذکر یک داستان، رئیس‌جمهوری سابق ایران را به «یک لات» تشبیه کرد که «یک مدت از چشم‌ها افتاده بود» و برای جلب توجه به دیگران «فحش» می‌دهد.

«دستگاه قضایی سرانجام به افراد اصلی جریان انحرافی می رسد»

امروز نیز عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان تهران٬ آنچه «توهین و هتاکی‌» به قوه قضاییه نامید را ناشی از «ناکام ماندن جریان انحرافی در اجرای مقاصدشان» دانست.

به گزارش ایسنا٬ دادستان تهران در همایشی در دادسراهای استان تهران٬ اظهارات انتقادی احمدی‌نژاد و مدیرانش را موجب گشودن پرونده برای آنها ندانسته و گفته است: «پرونده‌های قضایی مربوط به متهمان جریان انحراف در چند سال قبل در دادسرای تهران مفتوح شد؛ بعضی از این پرونده‌ها به صدور رای نیز منتهی گردید، اما این جریان با برخی تحرکات تلاش کرد اقدامات دادسرا را در آن مقطع متوقف نماید.»

وی افزوده که «این توهین‌ها ناشی از واهمه آن‌ها از برخوردهای قضایی با عوامل این جریان است؛ چرا که تحلیل آن‌ها بر این است که دستگاه قضایی با محاکمه برخی متهمان اقداماتی را آغاز کرده و با تعقیب افراد دیگری از این جریان اقدامات قضایی را ادامه داده و سرانجام به افراد اصلی خواهد رسید.»

این مقام قضایی٬ تیم احمدی‌نژاد را فاقد «پایگاه اجتماعی» دانسته و گفته آنها به همین دلیل٬ «تلاش می‌کنند با سیاسی جلوه ‌دادن اقدامات قضایی، و با توسل به جنجال و هیاهو و اقداماتی سخیف، مانع از رسیدگی به اتهامات عوامل این جریان شوند.»

«جریان انحرافی» اصطلاحی است که مخالفان محافظه‌کار محمود احمدی‌نژاد برای توصیف حلقه نزدیک به وی به کار می‌برند. آنها می‌گویند اسفندیار رحیم‌مشایی٬ از نزدیک‌ترین افراد به وی٬ رهبری این جریان را به عهده دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy