Tuesday, Dec 5, 2017

صفحه نخست » ولایتی: علی عبدالله صالح به سزای عملش رسید

Aliakbar_Velyati.jpgرادیو زمانه ـ علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل از نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن به‌عنوان «منافقین» نام برد و از کشتن صالح استقبال کرد.

ولایتی سه‌شنبه ۱۴ آذر درباره رویدادهای روز گذشته در یمن که منجر به کشته شدن علی عبدالله صالح شد سخن گفت.

او گفت: «توطئه‌ای که توسط امارات و عربستان ساماندهی شده بود تا علی عبدالله صالح را بتواند از پشت به مبارزین و مردم خنجر زند، شکست خورد و او به سزای اعمال خود رسید.»

علی عبدالله صالح که از سال ۱۹۷۸ تا ۲۷ فوریه ۲۰۱۲ رئیس جمهوری یمن بود، بعد از آن‌که به شیعیان حوثی یمن پشت کرد و با عربستان سعودی هم‌پیمان شد، در درگیری مسلحانه با حوثی‌های یمن به قتل رسید. کشته شدن صالح، جنگ یمن را وارد مرحله تازه‌ای کرده است. او پیش از این در کنار حوثی‌ها با نیروهای دولتی یمن که عربستان سعودی و متحدانش از آن حمایت می‌کنند، می‌جنگید.

ولایتی همچنین افزود، یمنی‌ها «مراقبت می‌کنند که منافقینی که به اسم متحد در بین آن‌ها هستند این مبارزه را به شکست نکشانند.»

مشاور رهبر جمهوری اسلامی گفت: «قطعاً آینده کشور یمن براساس تصمیمی که ملت یمن می‌گیرند رقم می‌خورد و این تصمیم گیری‌ها ادامه خواهد داشت.»

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز روز سه‌شنبه با اشاره به تحولات اخیر در یمن گفت: «توطئه‌هایی که دشمنان در یمن علیه مبارزان یمنی و انصارالله انجام می‌دادند در نطفه خفه شد.»

فرمانده سپاه پاسداران ایران ۲ آذرماه رسماً گفته بود که ایران به حوثی‌های یمن خدمات مستشاری ارائه می‌دهد.

در جنگ یمن از یک سو ایران از حوثی‌ها حمایت می‌کند و از سوی دیگر عربستان سعودی و متحدانش از دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری کنونی یمن پشتیبانی می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy