Tuesday, Dec 5, 2017

صفحه نخست » حمله نیروهای امنیتی به روستای جلیزی دشت عباس در ایلام

Jalizi_Eilam.jpgرادیو زمانه ـ نیروهای امنیتی به روستای جلیزی دشت عباس در ایلام حمله کرده و شماری از مردم را دستگیر کرده‌اند. آنها همچنین زنان کشاورز را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

منابع خبری مرتبط با فعالان حقوق بشری عرب گزارش کرده‌اند این نیروها ابتدا روز یکشنبه ۱۲ آذر ماه روستای جلیزی دشت عباس ایلام را محاصره کرده‌اند و سپس با حمله به مردم، حدود ۵۰ نفر را دستگیر کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مردم روستای «جلیزی بالا» که هدف حمله قرار گرفته‌اند، بیشتر زنان کشاورز روستایی بوده‌اند. آنها هنگام کار در زمین‌های خود با باتوم و گاز اشک آور مورد هجوم قرار گرفته‌اند و شماری از آنها آسیب دیده‌اند.

گزارش شده است نیروهای امنیتی با هجوم به بیمارستان دهلران، زنان مصدوم را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و آنها را بازداشت کرده‌اند.

گفته می‌شود دلیل این حمله، ادعای مالکیت سازمان اتکا وابسته به ارتش، در مورد زمین‌های کشاورزی روستاییان این منطقه است و نیروهای امنیتی حمله کننده به این منطقه، وابسته به سازمان اتکا و ارتش بوده‌اند.

روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه نیز نیروهای امنیتی با استفاده از ده‌ها خودرو به روستای جلیزی حمله و بیش از ۵۰ نفر از زنان و مردان اهل این روستا را دستگیر کرده‌اند.

منابع محلی گزارش کرده‌اند این حمله‌ها و دستگیری‌ها سبب فرار مردم این روستا به روستاهای مجاور و کوه‌های اطراف این منطقه شده است.

سازمان اتکا مالکیت بیش از چهار هزار هکتار از زمین‌های این منطقه را در اختیار گرفته و تنها هزار هکتار از اراضی برای مردم محلی باقی مانده است که این سازمان ادعای مالکیت این هزار هکتار را نیز دارد.

در خبرهایی که منابع حقوق بشری عرب درباره این ماجرا منتشر کرده‌اند آمده است: «سازمان اتکا با زدوبند با عوامل خود در این منطقه بیش از شش هزار هکتار را به تملک خود در آورده و هم اکنون اقدام به حمله و دستگیری اهالی منطقه کرده است.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy