Wednesday, Dec 6, 2017

صفحه نخست » یونایتد پرس: ایران «لشکر شیعیان» در منطقه به‌راه انداخته است

shiiateMillitants_120617.jpgایران اینترنشنال - خبرگزاری یونایتد پرس در گزارشی درباره اهداف حکومت ایران در منطقه به نقل از یک کارشناس امور خاورمیانه می‌نویسد ایران اکنون یک «لشکر شیعیان را در منطقه به سلاح و آموزش مجهز کرده است.»


در گزارش یونایتد پرس آمده است : «ایران در حال تحکیم پایه‌های قدرت خود به دنبال تکمیل پل زمینی میان خلیج فارس تا دریای مدیترانه می‌باشد و این در حالی است که آمریکا و متحدان آن هم هم‌زمان در خاک سوریه به‌پیش می‌روند.


درحالی که روس‌ها پس از شکست داعش قصد ترک نیروهای خود از خاک سوریه را دارند، ایران برنامه اقامت دائم در این کشور عربی را برای هرچه نزدیک‌تر شدن به مرزهای اسرائیل در سر می‌پروراند.


داوید گارتنشتین- راس از بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که یک اندیشکده‌ی هوادار اسرائیل می‌باشد به‌شدت از غفلت آمریکا در تنظیم یک استراتژی نظامی و اقتصادی برای جلوگیری از سقوط کامل کشور سوریه انتقاد می‌کند و می‌گوید این بی‌توجهی کامل واشنگتن تنها زمینه‌ساز افزایش قدرت ایران در آن کشور است.


او می‌گوید: «ایران به زبان ساده، لشکر شیعیان خود را در منطقه به‌راه انداخته است. شما امروز با شیعیانی در زیر کنترل ایران روبرو هستید که از چندین کشور گوناگون گرد هم آورده و به صحنه جنگ‌های عراق و سوریه اعزام شده‌اند. این تجمع لشگر شیعیان به‌نمایش قدرت خود ادامه می‌دهد. برنامه ایران، ماندن در سوریه پس از پایان جنگ داخلی این کشور برای تحکیم موقعیت خود در سراسر خاورمیانه است. در پایان این جنگ داخلی اسد یک عروسک خیمه‌شب‌بازی بیشتر در دست حکومت ایران نیست. برخلاف آنچه گفته می‌شود، پایان جنگ داخلی سوریه تازه آغاز یک جنگ بزرگتر در این کشور و منطقه است.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy