Saturday, Jan 6, 2018

صفحه نخست » دادستان هانوفر در حال بررسی اتهام‌های شاهرودی

نامه اعتراضی پس از بستری شدن هاشمی شاهرودی در آلمان

دویچه وله - از انتشار خبر سفر سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای درمان به خارج از کشور چند روزی می‌گذرد. سرانجام معلوم شد که او در شهر هانوفر آلمان بستری است. نامه‌ای اعتراضی به مقامات ایالتی نوشته شده است.

روزنامه‌های آلمانی بیلد و "هانوفرشه آلگمانیه" (HAZ) روز جمعه (۵ ژانویه/ ۱۶ دی) خبر دادند که "آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی ۶۹ ساله که از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی است و جانشین احتمالی او محسوب می‌شود برای مداوا در بیمارستانی در آلمان بستری شده است."

خبر سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای مداوا را دو هفته پیش سید علا هاشمی، فرزند او بدون نام بردن از کشوری خاص اعلام کرده بود. او گفته بود:« آیت‌الله هاشمی شاهرودی برای تکمیل دوره درمانی سفری به خارج از کشور کردند و بزودی باز می‌گردند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و خوشبختانه در سلامت کامل هستند و دروس و برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند».

42047520_303.jpg

عیادت حجت‌الاسلام رمضانی، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ از آیت‌الله هاشمی شاهرودی در بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر

"دادستان هانوفر در حال بررسی اتهام‌های شاهرودی"

همزمان با انتشار خبر بستری شدن هاشمی شاهرودی در آلمان، خبرگزاری "اهل بیت" (ابنا) با انتشار خبر عیادت حجت‌الاسلام رمضانی، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ از آیت‌الله هاشمی شاهرودی، عکسی را منتشر کرد که در آن، پروفسور سمیعی نیز دیده می‌شود.

پروفسور سمیعی در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد.

"فوکوس آنلاین" آلمان می‌نویسد: «پرفسور سمیعی دارای روابط بسیار خوبی با ایران است و در حال احداث یک بیمارستان در تهران است که به لحاط وسعت دوبرابر بیمارستان هانوفر است».

"فوکوس آنلاین" می‌افزاید: «در دوران ریاست هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه، ایران شاهد اجرای احکام اعدام، بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه منتقدان و چند مورد اعدام جوانان زیر ۱۸ سال بوده است».

تجمع ایرانیان هانوفر آلمان مقابل کلینیک پروفسور سمیعی در اعتراض به بستری بودن محمود هاشمی شاهرودی:

به گزارش "هانوفرشه آلگمانیه" (HAZ) دولت ایالت نیدرزاکسن و اشتفان وایل، نخست وزیر سوسیال دمکرات این ایالت، نامه‌ای اعتراض‌آمیز در مورد حضور هاشمی شاهرودی دریافت کرده‌اند.

در این نامه نوشته شده است :«دستان این کشتارگر به خون مردم ایران آغشته است. او باید به اتهام "جنایت علیه بشریت" محاکمه و محکوم شود».

براساس گزارش "هانوفرشه آلگماینه" دادستان دریافت این نامه را تایید کرده و در حال بررسی اتهام‌های مطرح شده است.

هاشمی شاهرودی متولد شهر نجف در عراق است. او عضو فقیه شورای نگهبان، نائب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy