Thursday, Jan 11, 2018

صفحه نخست » جزئیات جدیدی از مرگ یکی از کشته‌شدگان معترض: خودکشی دروغ بود

aadeli_011018.jpgصدای آمریکا، گزارش‌های پراکنده حاکی از آن است که محسن عادلی، که در روزهای گذشته گفته شده بود در بازداشتگاهی در دزفول جان باخته است، بر اثر شلیک گلوله در محل اعتراض‌های خیابانی کشته شده است.

پدر محسن عادلی به یکی از روزنامه نگاران گفته است که روز دهم دی که اعتراض‌ها در دزفول آغاز شده بود، برادر محسن مورد اصابت گلوله دو موتورسوار ناشناس قرار گرفت و محسن که برای پیگیری وضعیت برادرش به خیابان رفت در بین معترضان و نیروهای امنیتی گیر افتاد و بر اثر اصابت گلوله ماموران به سرش جان باخت.

این در حالیست که پیش از آن گزارش‌هایی درباره کشته شدن محسن عادلی در بازداشتگاه منتشر شده بود، اما روز چهارشنبه ۲۰ دی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دزفول اعلام کرد که محسن عادلی «در جریان نا آرامیهای دهم دی ماه در کوی مدرس دزفول مصدوم شده و در بیمارستان جان باخت.»

روز قبل از هم یکی از فعالان رسانه‌ای به نقل کمیته پیگیری بازداشت‌های دی ماه ۹۶ نوشت که محسن عادلی فرزند علی قاسم عادلی بزرگ طایفه «دربالایی» بر اثر اصابت مستقیم گلوله به شهادت رسیده است نام برادر دیگر محسن عادلی نیز در بین مجروحین دیده می‌شود.

بدین ترتیب به نظر می رسد که نام محسن عادلی نیز باید به فهرست کشته شدگان اعتراضات اخیر که در خیابان جان باخته‌اند اضافه کرد.

طی روزهای اخیر، در پی تایید مرگ سینا قنبری در تهران، گزارش شده که نسرین ستوده، وکیل دادگستری اعلام کرده است براساس شنیده‌های او سه نفر در بازداشتگاه زندان اوین جان باخته‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین محسن عادلی را یکی از بازداشت شدگان جان باخته عنوان کرده است. کمیته پیگیری بازداشت‌های دی ماه ۹۶ به تازگی اعلام کرده است که او احتمالا بر اثر شلیک مستقیم در جریان اعتراض‌های اخیر کشته شده و اصلا به بازداشتگاه نرفته است.

پیشتر «کمپین حقوق بشر در ایران» اعلام کرده بود که بجز سینا قنبری که مرگ او رسما در بازداشتگاه قرنطینه اوین تایید شد، وحید حیدری در اراک و محسن عادلی در دزفول، دو تن از معترضان اخیر، در بازداشتگاه جان باخته‌اند.

درباره وحید حیدری هم گفته شده که خودکشی کرده است اما خانواده او این موضوع را رد کردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy