Thursday, Jan 18, 2018

صفحه نخست » جاسوسان ایرانی اماکن یهودی آلمان را زیر نظر داشتند

jewish-Iran2323.jpgدویچه وله: ظاهرا ایرانیانی که محل کار و سکونت‌شان به‌تازگی به وسیله پلیس آلمان بازرسی شده برخی مراکز یهودیان را تحت نظر گرفته‌ بوده‌اند. مجله فوکوس نوشته است که ایرانیان مظنون به جاسوسی وابسته به یک گردان ویژه سپاه قدس هستند.

سه روز پس از انتشار خبر تفتیش خانه و محل کار ۱۰ ایرانی در ایالت‌های مختلف آلمان، مجله آلمانی فوکوس به نقل از منابع نزدیک به نیروهای امنیتی این کشور می‌گوید که این افراد از شماری از مراکز یهودیان و وابسته به اسرائیل جاسوسی کرده‌اند.

جوزف شوستر، دبیر کل شورای یهودیان آلمان، به این هفته‌نامه گفته است که این اقدام نباید بدون مجازات بماند. گفته می‌شود مراکزی که ایرانیان مظنون به جاسوسی تحت نظر گرفته بودند به طور عمده در برلین قرار دارند.

مجله فوکوس به نقل از منابع نزدیک به ماموران امنیتی گزارش داد که مرکز جمعیت یهودیان ارتدوکس در میدان الکساندر برلین و خاخام این مرکز نیز به وسیله افراد ایرانی مظنون به جاسوسی تحت نظر بوده‌اند.

روز سه‌شنبه (۱۶ ژانویه / ۲۶ دی) ماموران اداره امنیت آلمان با حکم دادستانی فدرال خانه و محل کار ده شهروند ایران را در برلین و ایالت‌های بادن وورتنبرگ، بایرن، و نوردراین وستفالن بازرسی و مدارکی را ضبط کردند.

مظنون به جاسوسی و ارتباط با سپاه قدس

دادستانی آلمان می‌گوید که حکم خود را بر اساس گزارش‌ها و اطلاعات اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی صادر کرده است. بخش چهارم این اداره وظیفه عملیات ضدجاسوسی را بر عهده دارد.

هفته‌نامه فوکوس می‌گوید که این افراد وابسته به سپاه قدس، واحد برون مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هستند که به طراحی و اجرای عملیات تروریستی در کشورهای مختلف متهم می‌شوند.

مطابق گزارش‌ها یکی دیگر از مکان‌هایی که احتمالا به عنوان هدف حمله تروریستی تحت نظر قرار گرفته دفتر سازمان با نفوذ موسوم به "کمیته یهودیان آمریکا" در برلین بوده است.

مسئولان این مرکز در گفت‌وگو با نشریه آلمانی "بیلد" خواستار برخورد قاطعانه دولت آلمان با جاسوسان احتمالی ایران و اخراج سفیر جمهوری اسلامی، علی ماجدی، از برلین شده‌اند.

بایدر برگر، مدیر کمیته یهودیان آمریکا در برلین، می‌گوید که پس از برملا شدن طرح احتمالی ایران برای انجام عملیات تروریستی در آلمان، سیاست‌مداران آلمانی نباید به سادگی از این موضوع بگذرند.

درخواست اخراج سفیر ایران

برگر می‌گوید که اخراج سفیر ایران از برلین می‌تواند یک پیام روشن برای تهران باشد و فراتر از این باید آلمان و متحدان اروپایی‌اش سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را به فهرست تشکل‌های تروریستی اضافه و آنها را تحریم کند.

اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان در گزارشی که ژوئیه ۲۰۱۷ منتشر شد به فعالیت‌های ماموران وابسته به سپاه قدس، از جمله برای شنود و جمع‌آوری اطلاعات درباره "اهداف یهودی یا اسرائیلی"، اشاره کرده بود.

ماه مارس سال گذشته نیز دادگاهی در برلین یک پاکستانی‌تبار را به اتهام جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات برای نیروی قدس سپاه پاسداران با هدف انجام عملیات تروریستی در آلمان و فرانسه محاکمه و به چهار سال و سه ماه زندان محکوم کرد.

این فرد پاکستانی‌تبار متهم شده است که دست‌کم یک سال در مورد یک استاد فرانسوی- اسرائیلی دانشگاه پاریس به نام "داوید راوش"، برای ماموران امنیتی ایران اطلاعات جمع‌آوری می‌کرده و دست‌کم ۳۰۰ عکس و ۲۰ ویدئو درباره مسیرهای رفت و آمد و امکانات حفاظتی او تهیه کرده است.

در جریان محاکمه این فرد هم‌چنین آشکار شد که او درباره راینهولد روبه، سیاست‌مدار آلمانی و رئیس پیشین انجمن آلمان و اسرائیل نیز اطلاعاتی جمع‌آوری و در اختیار ماموران امنیتی ایران گذاشته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy