Saturday, Jan 20, 2018

صفحه نخست » چگونه یک جوان ۱۵ ساله انگلیسی حساب‌ کاربری مدیر سازمان سیا را هک کرد

UK_hacker_012018.jpgایران اینترنشنال، یک جوان ۱۵ ساله بریتانیایی با تظاهر به اینکه او رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) است به اطلاعات محرمانه دولت ایالات متحده در مورد ایران و افغانستان دست یافته است.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف (+ لینک)، کین گمبل از اتاق خواب منزلشان در استان لسترشایر انگلیس توسط «مهندسی اجتماعی» (که در آن یک فرد از خود تصویری غیرواقعی با استفاده از اطلاعات در مورد دیگران می‌سازد) توانسته است به حساب‌های کاربری آنلاین برخی از مقامات ارشد آمریکا در سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آن کشور دست یابد.

کین گمبل که در حال حاضر به‌خاطر فعالیت‌های غیرمجاز خود در دادگاه اولد بیلی لندن محاکمه می‌شود متهم است که با تماس با افرادی که واسطه تماس با مسئولان امنیتی و جاسوسی آمریکا در یک سازمان اینترنتی مهم و بزرگ هستند آنها را «تشویق کرده است» که باور کنند او جان برِنان، رئیس پیشین سازمان سیا است.

وی سپس با دسترسی به کامپیوترهای اف‌بی‌آی خود را مارک جیلیانو معاون ریاست پیشین این سازمان معرفی کرده و به اطلاعات محرمانه در کامپیوترهای آنها دست یافته است.

قاضی هادون کیو در دادگاه رسیدگی به جرایم کین گمبل گفته است: «گمبل افراد سازمان سیا را به کنترل خود در آورده بود و با آنها بازی کرده است تا زندگی آنها را مختل کند.»

گمبل که اکنون ۱۸ سال دارد به ۱۰ جرم خود اعتراف کرده است و به زودی محکومیت او اعلام می شود.

جان لوید جونز دادستان رسیدگی به پرونده گمبل گفته است: «او در سال ۲۰۱۵ به یک روزنامه‌نگار گفته بوده که به‌شدت از دولت فاسد و بی‌رحم آمریکا عصبانی است و می‌خواهد کاری در این مورد بر علیه آنها بکند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy