Sunday, Jan 21, 2018

صفحه نخست » نامه ۱۵۵ وکیل به لاریجانی: مسئولیت بازداشت‌شدگان با دستگاه‌های قضایی است

iran-protest11.jpgرادیو فرانسه: شماری از وکلای دادگستری در ایران، در نامه‌ای خطاب به صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه ایران، ضمن ابراز نگرانی نسبت به «آمار بازداشت‌شدگان» در جریان اعتراضات اخیر، خواستار پذیرفتن وکالت افراد بازداشتی شدند.

۱۵۵ تن از وکلای دادگستری، در نامه خود خطاب به صادق آملی لاریجانی، گفته‌اند: «طی تجمعات اعتراض‌آمیز روزهای گذشته، بازداشت‌های گسترده‌ای توسط نهادهای امنیتی و انتظامی صورت گرفته که مسئولیت بعدی آن با دستگاه‌های قضایی تحت مدیریت جنابعالی بوده است».

امضاکنندگان با بیان اینکه آمار دقیقی از شمار بازداشت‌شدگان در دست نیست، آورده‌اند: این موضوع، موجب «برهم خوردن آرامش روانی و نگرانی مردم» شده است.

امضاکنندگان این نامه که عضو کانون وکلا در شهرهای مختلف ایران هستند، با اشاره به أصول قانون اساسی، خطاب به رییس قوه قضائیه، نوشته‌اند: انتظار داریم برای «یاری رساندن به وکلای دادگستری در اجرای قانون و دیدبانی از حقوق هر یک از بازداشت‌شدگان، زمینه‌ساز و یاری‌رسان حضور وکلای دادگستری در پذیرش وکالت بازداشت‌شدگان باشید».

این وکلای دادگستری، ضمن تاکید بر وظیفه حرفه‌ای خود مبنی بر "دفاع از حقوق افراد جامعه"، بر أساس اصل ۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند: «هتک حرمت و حیثیت متهمان به هر صورت ممنوع و موجب مجازات» می‌شود.

در جریان اعتراض‌های اخیر در ایران، به گفته مقام‌های دولتی دست‌کم ۲۵ تن، در شهرهای مختلف کشته شدند. شمار بازداشت‌شدگان بیش از ۳ هزار تن تخمین زده می‌شود اما عباسعلی کدخدائی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، روز شنبه، شمار بازداشت‌شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرد.

تاکنون مرگ سه تن در بازداشت‌شدگاه‌ها به اسامی سارو قهرمانی، وحید حیدری و سینا قنبری، از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران مورد تائید قرار گرفته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy