Friday, Jan 26, 2018

صفحه نخست » سفیر اسرائیل در سازمان ملل: بیش از ۸۲ هزار جنگجو در سوریه تحت کنترل ایران هستند

Modafean_Haram.jpgرادیو فردا ـ سفیر اسرائیل در سازمان ملل می‌گوید ایران قصد دارد سوریه را به بزرگترین پایگاه نظامی در جهان تبدیل کند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس دنی دنون روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت بر اساس مدارک سری که وی منتشر می‌کند هم اکنون بیش از ۸۲ هزار جنگجو در سوریه تحت کنترل ایران هستند.

به گفته او ۶۰ هزار سرباز سوری، نُه هزار تن از افراد حزب الله لبنان، سه هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران و حدود ده هزار نفر از شبه نظامیان شیعه عراقی، افغان و پاکستانی در سوریه تحت کنترل ایران هستند.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل همچنین ادعا کرد ایران صدها میلیون دلار در سوریه برای خرید املاک و ساختن کارخانه‌ها سرمایه گذاری می‌کند.

ادعای اسرائیل در مورد تعداد شبه نظامیان تحت کنترل ایران در سوریه و سرمایه گذارهای جمهوری اسلامی در آن کشور تا کنون از طرف منابع مستقل و نهادهای بین المللی تایید نشده است.

اسرائیل می‌گوید ایران در نظر دارد با استفاده از نفوذ خود در سوریه به بی ثباتی در منطقه دامن بزند و اسرائیل را تهدید کند. ایران تا کنون به ادعاهای جدید اسرائیل در مورد تعداد شبه نظامیان تحت کنترل آن در سوریه واکنشی نشان نداده است.

ایران همواره دخالت مستقیم نظامی در جنگ داخلی سوریه را رد کرده و می‌گوید نیروهای ایرانی به ارتش سوریه کمک مستشاری می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy