Sunday, Feb 4, 2018

صفحه نخست » دلار در بازار ارز ایران به مرز ۴۸۰۰ تومان نزدیک‌تر شد

dollar_020418.jpgرادیو فردا، قیمت دلار آمریکا در بازار ارز ایران، بار دیگر، با ثبت رکوردی تازه از مرز ۴۷۸۰ تومان گذشت و به ۴۸۰۰ تومان در برابر یک دلار نزدیک‌تر شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، قیمت هردلار در روز یکشنبه ۱۵ بهمن، نسبت به روز شنبه ۱۴ بهمن، ۱۲۸ تومان افزایش داشته است.

این درحالیست که همزمان، خبرگزاری تسنیم، آخرین نرخ دلار را در بازار ارز کشور در ظهر یکشنبه ۴۷۹۰ تومان گزارش کرد.

تسنیم روز شنبه به نقل از صرافی‌ها و فعالان بازار ارز نوشته بود دلیل اصلی گرانی دلار در این روزها «کمبود عرضه» و «افزایش قیمت ارزی است که از سوی صرافی‌های بانک به صرافی‌های منتخب توزیع می‌شود».

اما صرافی بانک ملی ایران در اطلاعیه‌ای گفته بود تمامی تقاضاهای ارزی از سوی صرافی‌های مجاز «تا پایان سال جاری پوشش داده می‌شود».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در این حال، گزارش‌ها حاکیست که سکه طرح جدید نیز با ۱۳ هزار تومان افزایش نسبت به روز شنبه، برابر با یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان در بازار طلای ایران خرید و فروش شد.

قیمت یورو نیز روز یکشنبه به بیش از شش هزارتومان رسید. این ارقام رکوردهای تازه‌ای در برابری پول ایران و ارزهای خارجی محسوب می‌شود.

حرکت صعودی قیمت دلار و یورو در بازار ارز ایران، در حالی ادامه دارد که پیش از این درهشتم بهمن ماه، ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران، از کاهش نرخ ارز در روزهای آینده خبر داده بود.

در این میان، وب‌سایت تابناک، ‌نزدیک به محسن رضایی، به نقل از شماری از معامله‌گران ارز نوشت: «در دو سال گذشته، بهمن ماه بیشتر با کاهش قیمت دلار همراه بود و بالا بودن تقاضا در این مقطع از سال نشانه‌ای از وضعیت متفاوت بازار است».

بهای دلار در نخستین روز بهمن ماه نیز به مرز ۴۷۰۰ تومان رسیده بود؛ هرچند بنا بر گزارش‌ها پس از وارد شدن دلارهایی که بانک مرکزی به صرافان می دهد، بهای آن به ۴۵۹۵ تومان بازگشت.

پیش از این فریدون خاوند، استاد اقتصاد و کارشناس اقتصادی، به رادیوفردا گفته‌ بود بانک مرکزی ایران همواره با ترزیق ارز در بازار و با هدف کنترل تورم، قیمت دلار را به طور مصنوعی پایین نگه می‌دارد، اما وقتی تنشی در سطح داخلی یا بین‌المللی پیش می‌آید، «فنر بهای ارز» رها می‌شود و قیمت دلار جهش پیدا می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy