Tuesday, Feb 6, 2018

صفحه نخست » رویترز: نیروهای داعش در مرز عراق با ایران مستقر شده‌اند

020618_top.jpgایران اینترنشنال، خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه، در گزارشی از عراق می‌نویسد که ممکن است نیروهای داعش در عراق و سوریه از میان رفته باشند، اما آن‌ها برای ایران، هنوز یک تهدید جدّی به‌شمار می‌‌آیند؛ زیرا اکنون آن‌ها در میان جوامع کردنشین در مرز عراق با ایران به فعالیت‌های مسلحانه‌ی خود ادامه می‌دهند.

در گزارش رویترز، به‌نقل از یک افسر امنیتی عراقی آمده است که مردم محلی در این مناطق مرزی، اسم این منطقه را «تورابورا» گذاشته‌اند که از روی محل اختفای اسامه بن‌لادن در افغانستان کپی‌برداری کرده‌اند.

در روزهای پایانی ماه ژانویه، سه عضو سپاه پاسداران ایران که در منطقه‌ی بمو با ۲۱ تن از نیروهای داعش می‌جنگیدند، در این عملیات کشته شدند. این داعشی‌ها از درون خاک عراق، وارد خاک ایران شده بودند و سپاه‌پاسداران می‌گوید سه تن از آن‌ها با انفجار جلیقه‌ی انتحاری، خودشان را کشتند و دو تن دیگر نیز، در درگیری مسلحانه کشته شدند.

تنها چند روز پیش از آن، وزارت اطلاعات ایران گفته بود که یک انبار اسلحه‌ی متعلق به داعش را در شهر مریوان در مناطق مرزی با عراق کشف و مواد منفجره‌ی تی‌ان‌تی، نارنجک دستی و تفنگ‌ها و مسلسل‌های آن گروه را همراه با خمپاره‌اندازها ضبط کرده است.

به گزارش رویترز، این زدوخوردهای اخیر و کشف انبار اسلحه، نشان می‌دهد که داعش علی‌رغم مراقبت‌های شدید امنیتی، هنوز توانایی نفوذ به خاک ایران را دارد.

حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع ایران می‌گوید: «امروز داعش هیچ کشوری را زیر کنترل خود ندارد، ولی برای ابراز وجود خود، احتمال دارد هر زمانی به یک حمله‌ی غافلگیرانه دست بزند».

حمایی حما سید، از فرماندهان ارشد پیشمرگه‌های اقلیم کردستان و عضو حزب «اتحادیه‌ی میهنی کردستان» می‌گوید: «اعضای کُرد وابسته‌به داعش با بهره‌مندی از آشنایی با منطقه‌ی مرزی ایران و عراق و دانستن زبان کُردی، توانایی ویژه‌ای برای ورود به خاک ایران برای انجام عملیات را دارند. قدر مسلم این‌که میان تندروهای ایرانی و عراقی دوسوی مرز، نوعی اتحاد و هماهنگی وجود دارد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy