Thursday, Feb 8, 2018

صفحه نخست » از تحریم "شدید" سامسونگ توسط کاربران ایرانی تا تحریم نشدن سفر حج

samsung_020818.jpg

واکنش شدید ایرانیان به تصمیم شرکت سامسونگ

یورونیوز، سفیر کره جنوبی در دیدار با مقامات وزارت خارجه ایران گفته است که کشورش در این «سو تفاهم» نقشی نداشته و موضوع را «بدلیل اهمیت و حساسیت دنبال» می‌کند.

در پی تصمیم عدم اهدای گوشی‌های ساخت شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، وزارت امور خارجه ایران سفیر کره جنوبی را احضار کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه این تصمیم را «غیراخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازی‌های المپیک» خواند و گفت که اگر سامسونگ عذرخواهی نکند این موضوع در روابط تجاری میان این شرکت و ایران «تاثیر شدیدی» خواهد گذاشت.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

کمیته بین‌المللی المپیک: همه ورزشکاران از جمله ایرانی‌ها گوشی سامسونگ می‌گیرند

کمیته بین‌المللی المپیک درباره گزارش‌ها پیرامون عدم اهدای گوشی‌های موبایل به ورزشکاران ایرانی در المپیک زمستانی ٢٠١٨ پیونگ چانگ، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که به همه ورزشکاران حاضر در رقابت‌ها گوشی سامسونگ داده می‌شود.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه گزارش داد که سخنگوی برگزارکننده بازی‌ها گفته است که ورزشکاران ایرانی و کره شمالی به دلیل تحریم‌های سازمان ملل نمی‌توانند گوشی‌های هدیه را دریافت کنند.

کاربران ایرانی با #تحریم_سامسونگ به این شرکت پاسخ دادند

دویچه وله - محرومیت ورزشکاران ایران و کره‌شمالی از دریافت هدیه یک دستگاه گالکسی نوت ۸ سامسونگ به علت تحریم‌ها، موجب خشم کاربران ایرانی شده است. هشتگ "تحریم_سامسونگ" بارها توییت شده و بسیاری در این مورد اظهارنظر کرده‌اند.

شرکت "سامسونگ الکترونیکز" که اسپانسر رقابت‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ در کره جنوبی است، تصمیم گرفته چهار هزار دستگاه تلفن گالکسی نوت ۸ را به عنوان هدیه بین ورزشکاران شرکت‌کننده در این رقابت‌ها توزیع کند. اما در انجام این کار با مشکلی روبه‌رو شده که آن هم تحریم‌های دو کشور ایران و کره شمالی از سوی سازمان ملل متحد بوده است.

بر اساس تحریم‌های پیش‌بینی شده، عرضه هرگونه کالای لوکس و تجملی به دو کشور ایران و کره شمالی ممنوع است.

بهای هر دستگاه تلفن همراه یاد شده معادل ۹۲۰ دلار است که در زیرمجموعه کالاهای لوکس می‌گنجد و به همین دلیل مشمول تحریم‌های یاد شده می‌شود.

المپیک و حج

بر اساس خبری که خبرگزاری تسنیم روز پنجشنبه (۱۹ بهمن/ ۸ فوریه) منتشر کرده، سفیر کره جنوبی برای پاسخگویی پیرامون موضوع به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شده است. در این رابطه عده‌ای از کاربران به بررسی رفتار متفاوت جمهوری اسلامی ایران با عربستان و کره جنوبی پرداخته‌اند.

کاربری نوشته است: «عرزشی‌ها سامسونگ رو بخاطر اینکه به ورزشکارای ایرانی تو المپیک گوشی نداده تحریم کردن، حالا اون گوشی نداده ولی عربستان که هزار تا بلا سرتون آورد و اینهمه آدمو کشت چیزی نگفتید و حج رو تحریم نکردید. چی شد یهو یاد ارزش پاسپورت افتادین؟»

عده‌ای از کاربران هم نوشته‌اند که باید منتظر ماند و دید که پس از تحریم سامسونگ امتیاز واردات آیفون به کدام یک از آقازاده‌ها می‌رسد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy