Monday, Feb 19, 2018

صفحه نخست » احتمال بازگشت ایران به لیست سیاه گروه اقدام مالی ویژه

FATF_021818.jpgرادیو زمانه - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مشکل ایران برای خروج دائمی از لیست سیاه گروه اقدام مالی ویژه فقط تصویب قوانین نیست.

عزت‌الله یوسفیان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۳۰ بهمن به خبرگزاری خانه ملت گفت که احتمال دارد تعلیق مشروط ایران از لیست سیاه پولشویی بین‌المللی تمدید نشود.

او گفت که ایران حاضر نیست به هر قیمتی وارد لیست سیاه پولشویی نشود.

گروه اقدام مالی مشترک یک سال پیش نام ایران را به صورت موقت از لیست سیاه حذف کرد و همزمان با آن مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی نیز تدوین و تصویب قوانین توصیه شده از سوی این گروه را آغاز کردند.

یوسفیان با اعلام اینکه «این قوانین در حال طی کردن مسیرهای خود هستند»، گفت: «علت بازگشت ایران به لیست سیاه عدم تصویب این قوانین نیست.»

او مذاکره در باره موضوعات مختلفی مانند مسائل موشکی، حمایت از حزب‌الله لبنان، مداخله جمهوری اسلامی در عراق و سوریه و وضعیت حقوق بشر در ایران را از خواسته‌های گروه اقدام مالی ویژه از ایران بیان کرد و گفت: «با بازگشت به این لیست نمی‌توانند ایران را تهدید کنند».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

پیش از این محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفته بود که جمهوری اسلامی تنها در صورتی تعهدات گروه اقدام مالی ویژه را می‌پذیرد که با منافع ملی در تعارض نباشد.

گروه ویژه اقدام مالی ۵ نوامبر ۲۰۱۷ / ۱۴ آبان امسال نسبت به اجرایی نشدن «تعهدات» به ایران اخطار داد و اعلام کرد که در صورت عدم اجرای تعهدات توافق شده، این کشور بار دیگر در فهرست سیاه قرار خواهد گرفت.

این گروه از ایران خواسته بود تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به «همه تعهدات در ارتباط با مبارزه با پولشویی و حمایت از تروریسم» عمل کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy