Tuesday, Feb 20, 2018

صفحه نخست » انتقاد تند رسول خادم از عدم حضور مقابل حریفان اسرائیلی

khadem222_022018.jpgدویچه وله - در پى تعيين محروميت شش ماهه براى عليرضا كريمى، ملى‌پوش كشتى ايران از سوى فدراسيون جهانى كشتى رسول خادم، رئيس فدراسيون كشتى ايران، از پايان تحمل كشتى ايران از دخالت سياست كشور در ورزش صحبت كرده است.

عملکرد عليرضا كريمى، ملى‌پوش كشتى ايران برای عدم رویارویی با حریف اسرائيلی که شش ماه محرومیت از شرکت در مسابقات جهانی کشتی را در پی داشت با واکنش شدید رسول خادم، رئيس فدراسيون كشتى ايران روبرو شده است.

در آذر ماه سال جاری علیرضا کریمی در مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال جهان در لهستان در حالی که از حریف روس پيشى گرفته و در يك قدمى كسب مدال قرار داشت، به "دستور" مربی‌اش حميدرضا جمشيدى، مسابقه را باخت تا با حریف اسرائیلی روبرو نشود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

جمشيدى اين كشتی‌گير را با گفتن "عليرضا بباز! عليرضا بايد ببازى!" مجبور به شكست خوردن عمدى كرده بود. اين مربى نيز كه احتمالا به دستور مقامات بالاى خود دست به چنين كارى زده بود، حال به مدت ٢ سال از حضور در مسابقات رسمى كشتى محروم شده است.

انتقاد بى‌‌‌سابقه رسول خادم

مشكل پايان‌ناپذير ديدار ورزشكاران ايرانى با حريفان اسرائيلى، رئيس فدراسيون كشتى ايران، رسول خادم را نيز به مرز تحمل خود رسانده است.

خادم می‌گويد: «از تیرماه تا مهرماه ۹۷، کشتی ایران ، ٨ مسابقه جهانی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در رشته‌های آزاد و فرنگی پیش رو دارد.»

او می‌افزاید: «در تمامی این ٨ مسابقه، تیم‌های کشتی اسرائيل نيز حضور دارند. کمیل قاسمی‌ها، سعید عبدولی‌ها، حسن یزدانی‌ها، محمدعلی گرایی‌ها ، حسن رحیمی‌ها، حسین نوری‌ها باید در این مسابقات جهانی شرکت کنند و هر لحظه ممکن است قرعه مسابقه با حريف اسرائيلى به تیم ما بخورد. حتماً باید زبان را گاز گرفت؟ اما چه می شود کرد قرعه است دیگر.»

رئیس فدراسیون کشتی در انتقاداتی بی‌سابقه تاكيد می‌كند: «اگر توان مردانه ایستادن پای اعتقاداتتان را ندارید، حداقل پای کشتی‌گیر بایستید. بگذارید بدون منت‌کشی از دیگران، با حفظ عزت، صادقانه تعلیق شویم.»

او همچنين اضافه مى‌كند: «اگر سیاست کشور بر عدم به رسمیت شناختن ورزشکاران اسرائيلى و عدم رویارویی با ورزشکاران تیم‌های منتخب این كشور است، پس پنهانی به حریف پیشین باختن و برای تهیه گواهی بیماری یا ضرب‌خوردگی، به درمانگاه‌ها و پزشکان در خارج از کشور مراجعه کردن چه معنایی دارد؟»

رسول خادم ادامه می‌دهد: «با اتفاقی که در جریان کشتی علیرضا کریمی در لهستان افتاد، دیگر نمی‌توانیم گواهی پزشک تهیه کنیم. دیگر نمی‌توانیم به حریف پیشین ببازیم. باید با رفتاری صادقانه، بر اساس سیاست‌های ابلاغی کشورمان، رسماً از رویارویی با آنها خودداری كنيم و صادقانه تبعات ناشی از آن را بپذیریم. بعد هم بدنبال هزینه کردن همه داشته‌های بین‌المللی‌مان نباشیم که ما را تعلیق نکنند.»

خطر تعليق كل ورزش ايران

در پى تكرار متوالى عدم رويارويى ورزشكاران ايرانى با حريفان اسرائيلى، نه تنها فدراسيون جهانى كشتى، بلكه همچنين كميته بين‌المللى المپيك و اتحاديه‌هاى جهانى رشته‌هاى ديگر ورزشى نيز نگاه حساس‌ترى از گذشته به اين موضوع دارند. در جوامع بين‌المللى ورزشى سخن تعليق و حذف تيم‌ها و ورزشكاران ايرانى از مسابقات جهانى در صورت ادامه كناره‌گيرى آنها از ديدار با ورزشكاران اسرائيلى، به طور جدى مطرح است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy