Sunday, Feb 25, 2018

صفحه نخست » بلومبرگ: حکومت ایران می‌خواهد همزمان با خرابکاری به نظم جهانی بپیوندد

bloomberg_022518.jpgایران اینترنشنال، خبرگزاری بلومبرگ در تحلیلی از تلاش‌های ایران برای پیوستن به معاهده‌های تجارت بین‌المللی، می‌گوید که حکومت این کشور می‌خواهد همزمان با بهره‌مندی اقتصادی از این معاهدات، به خرابکاری در نظم بین‌المللی نیز ادامه بدهد.

در این گزارش تحلیلی (+ لینک) که روز شنبه ۵ اسفندماه در بخش دیدگاه‌های بلومبرگ منتشر شده، آمده است:

هفته گذشته مقامات «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) در پاریس گردهم آمده بودند تا مشخص کنند که آیا سیستم بانکی ایران، اکنون با قواعد بین‌المللی در مورد مبارزه با پولشویی و تروریسم، همخوانی پیدا کرده است یا خیر.

اما این گردهمایی، امری بیهوده و مسخره بود. زیرا اکنون ۲۰ سال آزگار است که وزارت خزانه‌داری آمریکا مشخصاً نشان می‌دهد و اعلام می‌کند بانک‌های ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای پشتیبانی از تروریسم مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

همین هفته پیش، اچ‌آر مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا، در کنفرانس مونیخ هشدار داد: «شما اگر در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنید، درواقع پولتان را به جیب سپاه پاسداران می‌ریزید؛ مثل این‌که یک چک به اسم سپاه بنویسید و به آن بگویید، لطفاً این پول را خرج به‌هم ریختن و آشوب در خاورمیانه بکنید».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این مشکلی بزرگ برای پیوستن ایران به نظم جهانی است، اما تنها مشکل نیست. ایران به قواعد مربوط به احترام به حقوق بشر که جامعه جهانی و سازمان ملل از آن کشور انتظار دارد نیز بی‌اعتنایی می‌کند.

به‌طور مثال، هم‌اینک در گردهمایی هفته آینده شورای حقوق بشر سازمان ملل، هیأت ایرانی، شامل علیرضا آوایی، وزیر دادگستری است که نام او با دستگیری و شکنجه فعالان حقوق بشر و نقض آزادی‌های مدنی گره خورده است. امضای او در سال ۱۹۸۸ نیز زیر حکم اعدام هزاران جوان مخالف حکومت اسلامی دیده می‌شود.

تمامی این اعمال خرابکارانه حکومت ایران، چیزی جز به مسخره گرفتن نظم جهانی، یعنی همان چیزی که قصد پیوستن به آن را دارد، نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy