Friday, Mar 16, 2018

صفحه نخست » فاکس نیوز: معترضان در ایران آماده اند "روز نو" را به رژیم خبر بدهند

fox_031518.jpgگزارشی از الکس دیاز در وبسایت فاکس نیوز

با نزدیک شدن به سال نو در ایران، معترضان مخالف رژیم برای نمایش قدرت و درخواست آزادی های بیشتر از جمله دسترسی به اینترنت به خیابان ها می آیند.

واحد روزنامه نگاری تحقیقی فاکس نیوز با استفاده از اپلیکیشن «واتس اپ» با دو سازمان دهنده اعتراض ها در ایران مصاحبه کرده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

یکی از آن ها می گوید: «ما مثل موج ایم، قویتر برمی گردیم. مردم ایران تغییر رژیم می خواهند، برگشتی در کار نیست.»

هماهنگ کننده های تظاهرات در ایران می گویند زمان رهبری آیت الله خامنه ای احتمالا به سر رسیده است. آن ها مردم را تشویق می کنند در تظاهرات خیابانی این هفته که بزرگتر از تظاهرات دی ماه خواهد بود شرکت کنند. اشخاصی که با فاکس نیوز صحبت کردند می گویند اطمینان دارند اپوزیسیون این بار می تواند پیروز شود و رژیم هم احتمالا این مساله را تشخیص داده است.

«شورای ملی مقاومت ایران»، سازمان هماهنگ کننده اعتراضات تازه است. این شورا به فاکس نیوز کمک کرد با دو فعال در ایران با نام های میترا ۲۷ ساله و کاوه ۳۰ ساله تماس بگیرد.

کاوه می گوید: «جوانان ایرانی تاریخ ساز می شوند. من می خواهم تاکید کنم که ما شاهد حضور افراد از طیف های بیشتری هستیم. زنان خانه دار، کارمندان. سال ها رژیم عادت داشت بگوید فقرا از قیام حمایت نمی کنند، اما اکنون شاهد حضور فقرا در خیابان ها هستیم.»

میترا درباره نقش عمده زنان در این اعتراضات گفت: «ما برای مسائل بیشتری مبارزه می کنیم. کشورمان، انسانیت مان... حقوق ابتدایی مان.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy