Tuesday, Apr 3, 2018

صفحه نخست » ائتلاف عربی: حمله حوثی - ایرانی به یک نفتکش سعودی در هم شکسته شد

Turki_Al_Maleki.jpgالعربیه - سرهنگ ستاد ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن، سه‌شنبه ۳ آوریل اعلام کرد که ساعت یک و نیم ظهر همین روز، یکی از نفت‌کش‌های سعودی، در معرض حمله‌ای حوثی-ایرانی در آب‌های بین‌المللی و به طور مشخص در غرب بندر الحدیده یمن قرار گرفت.

بندر الحدیده در تصرف شبه‌نظامیان حوثی قرار دارد که از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گزارش العربیه، المالکی افزود که با عملیات واکنش سریع یکی از کشتی‌های نیروی دریایی ائتلاف عربی، تلاش شبه‌نظامیان برای حمله به نفت‌کش سعودی در هم شکست.

او ادامه داد که در اثر حمله، نفت‌کش سعودی آسیب کوچکی دید و در حالی که یکی از کشتی‌های نیروی دریایی ائتلاف همراهی‌اش می‌کرد، به مسیر خود به سمت شمال، ادامه داد.

المالکی تاکید کرد: «این حمله تروریستی، تهدیدی خطرناک برای دریانوردی بین‌المللی و تجارت جهانی در تنگه باب المندب و دریای سرخ ایجاد می‌کند که می‌تواند به زیربنای اقتصادی هم آسیب بزند».

او افزود: «ادامه این تلاش‌ها نشان دهنده خطری است که شبه‌نظامیان و حامیانشان برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌کنند و تاکیدی بر این مساله است که استفاده از بندر الحدیده به عنوان نقطه آغاز عملیات تروریستی و همچنین مسیری برای قاچاق موشک و اسلحه، ادامه دارد».

سخنگوی رسمی ائتلاف عربی تاکید کرد: «فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف به اتخاذ تدابیر و اجرای سیاست‌هایی با استفاده از تمام ابزارهای موجود به منظور حفاظت از امنیت و ثبات و استمرار دریانوردی و تجارت بین‌المللی در تنگه باب المندب و دریای سرخ ادامه می‌دهد. این اقدام‌ها در چاچ. ب پایبندی ائتلاف به نقش کلیدی‌اش در بازگرداندن امنیت و ثبات صورت و ایفای نقش در امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و اقتصاد آن صورت می‌گیرد».

ترکی المالکی بار دیگر بر اهمیت قرار گرفتن بندر الحدیده تحت نظارت بین‌المللی و جلوگیری از استفاده آن به عنوان پایگاهی نظامی برای حمله به خطوط دریانوردی، تاکید کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy