Sunday, Apr 1, 2018

صفحه نخست » روسیه: می‌خواهند جام جهانی را از ما بگیرند

WC_040118.jpgدویچه وله - روابط روسیه و غرب به علت پرونده مسموم‌ شدن جاسوس سابق روسیه و دخترش در بریتانیا به شدت تنش‌آلود شده است. یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که هدف غرب از این مجادله، گرفتن جام جهانی فوتبال از روسیه است.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده که بریتانیا و آمریکا با دامن زدن به "پرونده جاسوسی" قصد دارند، مراسم جام جهانی فوتبال را از روسیه بگیرند.

به گزارش شبکه خبری "بی‌بی‌سی" ماریا ساخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفته است: «من فکر می‌کنم برای آنها گرفتن برگزاری جام جهانی فوتبال از روسیه مهم‌ترین هدف است... آنها برای رسیدن به این هدف ازهر وسیله‌ای استفاده می‌کنند.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گفته شبکه خبری "بی‌بی‌سی" دولت بریتانیا تاکنون تمایلی مبنی بر تحریم جام جهانی فوتبال در روسیه نشان نداده است.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا اما اعلام کرده که اعضای دولت و همچنین مقامات سلطنتی این کشور در مراسم گشایش مسابقات که از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه در روسیه برگزار می‌شود، شرکت نخواهند کرد.

ایسلند نیز اعلام کرده که به خاطر پرونده مسموم‌شدن سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روسیه و دخترش در بریتانیا، هیچ سیاست‌مدار و مقام آن کشور در مراسم جام جهانی فوتبال در روسیه شرکت نخواهد کرد.

پرونده مسموم‌ شدن سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روسیه و دخترش که در بریتانیا زندگی می‌کردند، پیوسته پرتنش‌تر می‌شود. بریتانیا، آمریکا و متحدان غربی در مجموع ۱۳۰ دیپلمات روسیه را اخراج کردند. روسیه نیز در مقابل این اقدام واکنش نشان داد و ۵۹ دیپلمات از ۲۳ کشور جهان را از روسیه اخراج کرد.

نظر سیاست‌مداران آلمان

مقامات احزاب ائتلاف دولتی و همچنین احزاب مخالف دولت در آلمان درباره احتمال شرکت مقامات سیاسی و اجتماعی این کشور در مراسم بازی‌های جام جهانی فوتبال در روسیه نظرهای گوناگونی ابراز کرده‌اند.

نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون خارجی مجلس نمایندگان آلمان "بوندس‌تاگ" که عضو حزب دموکرات مسیحی آلمان است، در این باره به خبرنگار هفته نامه آلمانی "اشپیگل" گفت: «من مخالف تحریم سیاسی بازی‌های جام جهانی فوتبال در روسیه هستم.»

هورست زهوفر، وزیر کشور و ورزش آلمان، که عضو حزب سوسیال مسیحی این کشور است نیز در این باره نظر مشابهی اعلام کرده است. او در مصاحبه با روزنامه آلمانی "بیلد" گفت: «مشکلات سیاسی را باید سیاست حل کند، نه ورزش.»

هنوز درباره احتمال سفر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به روسیه برای شرکت در مراسم گشایش جام جهانی فوتبال خبری منتشر نشده، اما یک سخنگوی دولت آلمان در این باره اعلام کرده است که این موضوع در زمانی مناسب اعلام خواهد شد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در گذشته بارها نسبت به تحریم سیاسی رویدادهای مهم ورزشی هشدار داده است.

یکی از سخنگویان فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان نیز در این باره گفت: «در حال حاضر برنامه مشخصی برای سفر ریاست جمهوری آلمان به روسیه وجود ندارد.»

یوآخیم گاوک، رئیس جمهوری پیشین آلمان، در سال ۲۰۱۴ میلادی به خاطر اعتراض به سیاست روسیه حاضر نشد در مراسم بازی‌های المپیک که در روسیه برگزار می‌شد، شرکت کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy