Sunday, Apr 1, 2018

صفحه نخست » آمار قتل لندن برای اولین بار بیشتر از نیویورک شد

murderRate_040118.jpgبی بی سی - برای نخستین بار در تاریخ معاصر طی دو ماه گذشته آمار قتل در لندن بیشتر از نیویورک بوده است.

در ماه فوریه درلندن ۱۵مورد قتل گزارش شد در حالی که در نیویورک در همین ماه ۱۴ قتل روی داد. در ماه مارس، بیست و دو قتل در لندن روی داد که باز هم یک مورد بیشتر از نیویورک بود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بنا به گزارشی که در ساندی تایمز، چاپ لندن منتشر شده، آمار قتل در نیویورک از دهه ۱۹۹۰ تاکنون ۸۷ در صد کاهش یافته است اما در لندن تنها طی سه سال گذشته شمار قتل ۴۰ درصد افزایش داشته است. این آمار شامل "قتل‌های تروریستی" نمی‌شود.

بر خلاف نیویورک که قتل‌ها عمدتا با سلاح گرم صورت می‌گیرد در لندن چاقو سلاحی است که در اکثر قتل‌ها به ویژه درمیان نوجوانان به کار برده می‌شود.

ساندی تایمز هم چنین گزارش داده است که سال گذشته ۸۰ مورد قتل با چاقو در لندن روی داده که طی ده سال گذشته چنین میزانی از قتل در پایتخت بریتانیا سابقه نداشته است.

آمار رسمی پلیس لندن نشان می‌دهد که سال گذشته بدترین سال از نظر قتل‌هایی بوده است که با سلاح سرد صورت گرفته و قربانیان آن اکثرا نوجوانان کمتراز ۲۵ سال بوده‌اند.

مقامات بریتانیا از بابت افزایش شمار قتل در لندن ابراز نگرانی کرده‌اند و شهردار لندن از دولت خواسته است تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از افزایش میزان جنایت در پایتخت را به عمل آورد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy