Tuesday, Apr 3, 2018

صفحه نخست » وال استریت جورنال: اکنون اروپا درباره نجات توافق هسته‌ای ایران تصمیم خواهد گرفت

EU_IRI_040318.jpgخلاصه نوشته ای از مارک دوبوویتز مدیر «بنیاد دفاع از دموکراسی ها»، مقاله کامل به زبان انگلیسی در وبسایت وال استریت جورنال

ترجمه: صدای آمریکا

گفت‌وگوهای اخیر آمریکا و اروپا شامل چگونگی و زمان اعمال دوباره تحریم های اقتصادی در صورت نقض خط قرمزهای عمده از سوی ایران بود. دو طرف همچنین بازرگانی مشروع با جمهوری اسلامی را تعریف می کنند. در کانون این مباحثات شرکت های مرتبط با نهادهای تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، روحانیت حاکم و شرکت های دولتی و نظامی قرار دارند که اقتصاد ایران در کنترل آنهاست.

اروپایی ها و آمریکایی ها مشخصا تحریم های هدفمند علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را مطالعه می کنند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

فرانسه، بریتانیا و آلمان با آمریکا در اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمانی تروریستی در اکتبر گذشته همراهی نکردند. آنها همچنین در برابر اعمال شدیدترین تحریم ها علیه برنامه موشکی ایران مقاومت می کنند.

فرانسه، بریتانیا و آلمان اکنون یکپارچه عمل می کنند. آنها می ترسند که امتیازدهی به واشنگتن منجر به خروج ایران از برجام و یک بحران هسته ای تمام و کمال شود.

برای اروپایی ها کم دردسرترین گزینه اصلاح توافق هسته ای است. اگر آنها اقدامی نکنند، جان بولتون مشاور امنیت ملی جدید پرزیدنت ترامپ اطمینان حاصل خواهد کرد که رئیس جمهوری در ماه مه برجام را ترک کند.

آیا اروپایی ها واقعا می خواهند بر سر یک رژیم مذهبی روابطی زشت میان کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس پدید بیاورند؟ آنها باید از این گفت‌وگوها توافق بسیاری خوبی برای آقایان ترامپ و بولتون به دست بیاورند.

اگر پرزیدنت ترامپ این توافق را رد کرد، اروپایی ها با حسن نیت مذاکره ای انجام داده اند. اما، اگر برای رسیدن به یک توافق با واشنگتن همت نکنند، آنها هم بخشی از مسئولیت عواقب آن را برعهده خواهند داشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy