Wednesday, Apr 4, 2018

صفحه نخست » پیام جدید احمدی‌نژاد: این شرایط دوام ندارد، مسئولیت چنین شرایطی به عهده آن‌هاست

Ahmadinejad.jpgدولت بهار - متن پیام تصویری دکتر احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

سلام و درود خدا بر ملت بزرگ ایران و همه آزادی خواهان، عدالت طلبان و موحدان عالم. یک بار دیگر نوروز و بهار را به همگان تبریک عرض می کنم.

عزیزان من؛

می دانید که اساس انقلاب ما بر یک تحول فکری و رویکردی بود. بازگشت به ارزش ها و آرمان های انسانی و الهی و پافشاری بر ارزش های مشترک فطری بشر جزء اصلی ترین اهداف و آرمان های انقلاب بود. اصلا بشر و جهان برای همین خلق شده است. جامعه انسانی برای همین درست شده است. برای اینکه بر ارزش های مشترک فطری پافشاری کند و آن ها را در جامعه جاری و ساری کند. سعادت بشر، کمال بشر و پیشرفت جامعه در گرو علاقمندی و رعایت و پیگیری همین ارزش ها است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در انقلاب ما از همان ابتدا در تعریف، در ابعاد، در نحوه پیگیری و سیاست گذاری در جهت تحقق آرمان ها اختلاف نظرهایی وجود داشته، امروز هم وجود دارد. امروز در جامعه دو رویکرد کاملا مشخص را می توانیم تشخیص دهیم.

بنده و همکارانم معتقدیم که آزادی و عدالت حق همگانی است. لازمه پیشرفت و کمال انسان است. بدون آزادی هیچ ارزشی خلق نمی شود. و بدون عدالت هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود. استعدادی شکوفا نمی شود. همه اهداف و آرمان هایی که برای پیشرفت و رفاه جامعه و امنیت دنبال می کنیم در گرو آزادی و عدالت است. ما معتقدیم که تک تک انسان ها مهم هستند. تک تک ارزشمندند. ما معتقدیم کشور، حکومت و انقلاب همه متعلق به مردم است. مردم مالک هستند. همه چیز باید در خدمت مردم و در خدمت خواست مردم و در راستای تحقق اراده مردم و آرمان های مردم باشد. ما معتقدیم که حکومت به خودی خود فاقد ارزش است. مگر اینکه در خدمت مردم باشد. ما معتقدیم که حکومت مسئول توسعه آزادی ها و عدالت است. ما معتقدیم که هیچ کس ارباب نیست. هیچ کس مالک کشور نیست. هیچ کس حق بیشتری ندارد.

متاسفانه عده ای هستند که به گونه دیگری می اندیشند و امروز در بسیاری از مناصب حکومتی جا خوش کرده اند. آن ها فکر می کنند که بالاتر از مردم هستند. آن ها فکر می کنند مسئول محدود کردن آزادی های مردم هستند. فکر می کنند باید به جای مردم تصمیم بگیرند. می بینید. به خودشان حق می دهند که هر کس با آن ها مخالفت بکند به ترتیبی او را از صحنه حذف کنند. به خودشان حق می دهند با مردم آن گونه که خودشان می خواهند برخورد کنند. در مقابل بی عدالتی ها، تبعیض ها، ظلم ها، فقر و فاصله طبقاتی حساسیت لازم را ندارند. سیاست هایی را که می گذارند، رفتار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی آن ها غالبا به نفع یک قشر خاص است.

ما معتقدیم که انقلاب شد که همه مردم حاکم باشند. انقلاب شد که تک تک مردم بتوانند در تصمیم گیری ها مشارکت کنند. ما معتقدیم که انقلاب نشد که عده ای بروند چند خانواده و گروه و دسته جدیدی بیایند و از همه ظرفیت های حکومت برای تثبیت خودشان استفاده کنند.

متاسفانه امروز در برخورد با این اندیشه، در برخورد با این اختلاف نظر از عناوین قضایی و عناوین دیگری استفاده می کنند. کسانی که مخالف آن ها و مخالف نحوه اداره کشور هستند و مخالف برخی سیاست ها و برخی رفتارهای قضایی هستند، اینها را به عناوین دیگری متهم می کنند. اقدام و تبلیغ علیه نظام! برخی ها را متهم می کنند به تخلفات اقتصادی! خب این خیلی بد است. این غیرقانونی و بر خلاف آرمان های انقلاب و خواست ملت و منفعت کشور است. بدتر از همه خیلی ناجوانمردی و نامردی است.

آقا اختلاف نظر داریم. ما به رفتارهای شما معترضیم. بنده و دوستانم و خیلی از مردم...

امروز بسیاری از جوانان، صدها زن و مرد و جوانی که معترض هستند به این وضع، تحت تعقیب قرار گرفته اند. به بدترین شکل. بسیاری از آن ها بازداشت و زندانی شده اند. بعضی ها را پابند زده اند، بعضی ها را دستبند زده اند. هیچ حقی برای آن ها قائل نبودند. این خیلی بد است.

آقا اختلاف نظر عقیدتی و سیاسی داریم. اگر هم کسی به نظر شما تخلف سیاسی کرده است باید برود در دادگاه سیاسی و با حضور هیئت منصفه.

آخر یک جوان در فضای مجازی یک چیزی نوشته است یا جوانی رفته است برای دوستانش که بازداشت شده اند وثیقه بگذارد در همان دادسرا دستگیر می کنند و می گویند اقدام سازمان یافته علیه امنیت ملی! آخر این امنیت مگر چقدر سست است که تا یک نفر یک کلمه می گوید یا کسی اعتراضی می کند فورا بازداشت و برخورد می کنید و هیچ حقی برایش قائل نیستید. اجازه نمی دهید وکیل او را ببیند یا تماسی بگیرد. اجازه نمی دهید وثیقه بگذارد.

یک جوان دانشجو، ۲۰ ساله، دختر یا پسر یک جمله ای گفته علیه دو گروه یا دو جناح کشور. گفته است آقا بروید دنبال کارتان ما شما را قبول نداریم. اینها را دستگیر کرده و برده اند با عناوین سنگین. خانواده هایشان آواره، میایند و می روند و هیچ کس پاسخگو نیست. خب اینها خیلی بد است. رفتارهای درستی نیست و آسیب می زند به کشور. اینها ربطی به انقلاب ندارد.

اجازه بدهید دو نمونه عینی و روشن را برایتان بگویم. آقای بقایی و آقای مشایی دو انسان پاک، شجاع، خدوم و نوکر مردم و انقلابی هستند. زندگی شان برای مردم بوده است. هیچ تخلفی ندارند. خب شما می خواهید برخورد کنید؟ می گویند تخلفات مالی! کدام تخلفات مالی؟ یک سند هست؟ خیر. یک استناد قانونی هست؟ خیر. مخفیانه محاکمه و با سر و صدا و تبلیغات جا انداختن. این روش غلط است، عاقبت ندارد، اگر عاقبت داشت که این مناصب به شماها نمی رسید.

یا آقای مشایی! خب معترض است به وضع اداره کشور و دستگاه قضایی. اعتراض دارد به حکمی که علیه آقای بقایی و بطور ناجوانمردانه و ظالمانه صادر شده است. می روید در خیابان جلویش را میگیرید و دستگیرش می کنید به جرم اقدام علیه امنیت ملی!

شب عید که همه را آزاد می کنند شما بازداشت می کنید. مقامات قضایی خودشان می روند مرخصی و تفریح و مسافرت و بعد جوان مردم را می فرستند انفرادی و تحت بازحوی های آنچنانی. اینها درست نیست. اینها عاقبت ندارد.

مرد باشید در اختلاف فکری و عقیدتی و نظری، بحث های نظری بکنید. اگر کارهایی که برای مملکت انجام می دهید درست است و منطق دارد و قابل دفاع است، خب بیایید دفاع و مناظره کنید. بیایید پاسخ بدهید. اصلا یک راه نشان دهید که اگر کسی به بخشی از حکومت اعتراضی داشته باشد چه کار باید بکند، چگونه باید بگوید؟ آن طوری که خوشایند مقامات هست بگوید خب چه تاثیری دارد؟ چه کسی تعیین می کند که چه کسی چگونه باید بگوید؟ هر جوری می گوییم می گویند جرم است. هر کس هر جوری اعتراض می کند می گویید جرم است. مقاله می نویسیم می گویند جرم است. اظهار نظر می کند یک فرد که اگر مثلا نظرخواهی بشود در کشور نظر مردم این است، می گویند اینها تبلیغ علیه نظام است. بیا برو دو سال زندان. این ها ربطی به انقلاب و اسلام و ربطی به ملت ایران ندارد.

من هشدار می دهم به آن ها. امروز آقای بقایی در اعتصاب غذاست در اعتراض به همین رفتار ظالمانه. اگر یک سند کوچک از آقای بقایی داشتند حتما دادگاه را علنی برگزار می کردند، حتما منتشر می کردند، نیازی نبود که بروند یک سری مطالبی مربوط به سال ۹۰ را که بطلانش اثبات شده و آن افراد آمده اند بیرون و گفته اند که ما تحت فشار نوشتیم. نامه نوشتند، نامه آن ها رفته است پیش رهبری و آن نامه در پرونده هست و بیایید آن را منتشر کنید! این رفتارها زشت است.

باید عدالت برپا شود. این خواست ملت است. ماها زنده هستیم برای همین. زنده هستیم برای آرمان های انقلاب. ما کشور و انقلابمان را دوست داریم، وطنمان را دوست داریم. خادم مردم هستیم. ارزش های انقلاب را دوست داریم. هیچ وصله ای به ما نمی چسبد.

مردم می دانند که دولت های نهم و دهم دولت هایی پاک پاک بودند. اگر یک ریال داشتند ما را بیچاره می کردند. آقای رحیمی را بردند غیرعلنی به موضوعی که مال قبل از دولت بود! آقای بقایی را هم که حاضر نیستند علنی محاکمه بکنند. می خواستند یک چیز دیگری بچسبانند، می خواستند بگویند که قبول کن که جاسوس هستی، ناجوانمردانه و خائنانه می خواستند چیزی را به او تحمیل کنند ولی او ایستادگی کرد و قهرمانانه از حقوق همه ملت دفاع کرد. زیر بار ظلم نرفت. الان هم زیر بار ظلم نرفته که اعتصاب غذا کرده!

بعد برداشتند چیزهایی درست کردند به عنوان اتهامات اقتصادی که هیچ کدام درست نیست. هیچ کدام سندی ندارد. همش حرف و ادعاست، همش دروغ و تهمت است.

من به آنها هشدار می دهم که تبعات این رفتار به عهده آنهاست. سلامتی و جان تک تک کسانی که بازداشت شدند به عهده آنهاست. بدانند که این شرایط دوام ندارد، اگر دوام داشت به آنها نمی رسید. شرایط به نفع ملت عوض خواهد شد. بهار حقیقی خواهد رسید و ان شاء الله اراده مردم حاکم خواهد شد و همه ارزش های انقلاب فرصت بروز و ظهور پیدا خواهند کرد.

امیدوارم که این ها هم دست از این رفتارها بردارند و به صف ملت بپیوندند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy